Nieuw

D.B.C.

Ingeburgerd
Beste allen,
Ik ben Dave, ik lees al een enige tijd mee op dit forum en heb me nu dan ook maar ingeschreven.
Ik ben ooit eens bezig geweest met het maken van beats met Frooty Loops, volgens mij Frooty Loops 7. Maar door drukte van werk en studie heb ik dat aan de kant gezet en ben sinds kort weer langzaam bezig.

Momenteel ben ik mijn rommelkamer langzaam aan het ombouwen tot thuis studiootje
Ik heb een workstation met FL studio 12 en Ableton 9.1 suite. Ik ben op dit moment bezig met opname hoek te maken met geluidsisolerend schuim voor mijn microfoon.
Het is voor mij puur ontspanning, bezig zijn met muziek, ik heb er verder ook niet de intentie om hier iets anders mee te doen dan hobbyen

Ik zit zelf in twijfel om een Push of een Maschine aan te schaffen, om een betere workflow te creëren, ik gebruik hoofdzakelijk Ableton.
Ik hoop hier veel bij te leren en wellicht mijn kennis te delen met anderen.

beetje hardware om ableton te bespelen puik idee, je ontspant een hoop meer als je niet alles hoeft te muizen

Bedankt allen!

Mijn setup:
Pc: quadcore 4.1ghz, 32gb ram, 480gb SSD
Steinberg UR22 interface
Fostex 6301B monitors
Novation Impulse 49
Yamaha 88 keyboard (oudje)
Korg Kaossilator Pro+
Shure U87 Beta
Neumann U87
Fender Stratocaster

Ik ben erg tevreden over de UR Interface, alleen wil ik binnenkort een grotere met meer ingangen en ook andere monitors.
Omdat ik veel life speel is de latency van belang, die heb ik nu kunnen terugdringen naar 3 miliseconden, maar lager krijg ik hem niet. De Steinberg UR22 kan niet lager dan 64 samples in 44100hz.

Groeten!

Laatst gewijzigd:
Back