Insert kabel.

Jompo

Ouwe rot
Zijn er forumleden die deze y-kabels (Cordial) bezitten, om mij iets te kunnen vertellen over bepaalde fysieke kenmerken, zoals kabeldikte en de kabellengte vanaf de splitsing?

Ik wil namelijk uitzoeken of ik zo'n kabel kan gebruiken voor vervanging van de kabel van mijn hoofdtelefoon.
De foto is van de 90cm lengte versie, maar wellicht zijn de 1,5mtr en de 3mtr lengtes, qua lengteverhoudingen, beter geschikt hiervoor.

Alvast bedankt :)

Attachments

• Insert kabel.jpeg
    Insert kabel.jpeg
    38,6 KB · Bekeken: 149
Mag ik vragen waarom jij een y-kabel aan je hoofdtelefoon wilt zetten want volgens mij zijn er makkelijkere oplossingen te bedenken.

Bedankt voor jouw reactie.
Ik kan inderdaad veel makkelijkere oplossingen bedenken, maar ik wil dat het er ook een beetje uitziet.
Met name dat omhulsel bij het splitsinggedeelte, waar de twee kabels van de oorschelpen samenkomen, kan ik nergens vinden (weet niet eens hoe zoiets heet) en vind het niet mooi om dat met krimpkous op te lossen.
Als je een elegante oplossing weet voor een DIY hoofdtelefoonkabel, dan hoor ik dat natuurlijk graag. :halleluja
Ook als iemand kan vertellen hoe dat splitsingonderdeel heet en/of waar ik zoiets kan vinden.

ja, dat moet kunnen. Maar waarom wil je zo'n zware kabel aan je koptelefoon?

Bedankt voor jouw reactie.
Ik weet niet hoe dik en/of zwaar die kabels zijn (ik kan dat op de foto niet goed inschatten), vandaar dat ik die vragen stelde aan de mensen die wellicht zo'n ding in huis hebben.
Maar uit jouw reactie maak ik uit dat ze eigenlijk te zwaar zijn voor mijn beoogde toepassing; en dan houdt het jammer genoeg op. :(

koptelefoon kabels zijn niet voor niets zo dun, een zwaardere kabel trekt nogal ongemakkelijk veel aan de koptelefoon. Bovendien is de kabeldoorgang bij de meeste koptelefoons nogal klein en ik denk niet dat deze kabel daar makkelijk doorheen kan.

De splitsing aan die Cordial kabel ziet er natuurlijk erg mooi uit en naar mijn weten kan je dat niet los kopen (misschien wel, ben ook benieuwd).

Welke koptelefoon heb je? In de meeste gevallen zou ik gewoon een identieke vervanger monteren.

koptelefoon kabels zijn niet voor niets zo dun, een zwaardere kabel trekt nogal ongemakkelijk veel aan de koptelefoon. Bovendien is de kabeldoorgang bij de meeste koptelefoons nogal klein en ik denk niet dat deze kabel daar makkelijk doorheen kan.

De splitsing aan die Cordial kabel ziet er natuurlijk erg mooi uit en naar mijn weten kan je dat niet los kopen (misschien wel, ben ook benieuwd).

Welke koptelefoon heb je? In de meeste gevallen zou ik gewoon een identieke vervanger monteren.

Het gaat om mijn 30 jaar oude trouwe mix compagnon van MBquart. Het merk bestaat dus niet meer; een hoofdtelefoonkabel van GermanMaestro lijkt er wel op te passen, maar ik wilde mij eigenlijk die €40+ voor een vervangkabel besparen, als het kan.

Ik heb zelf de stereo minijack naar 2x jack kabel van Cordial, het is wel een erg prettige kabel. De kabel met minijack is iets dunner, dat zou al iets in gewicht schelen. Het stuk tussen het Y-stukje en de mono pluggen is ongeveer 18cm. Voordeel is ook dat het degelijke pluggen zijn die gewoon gesoldeerd zijn, dus je kunt er elke connector aan zetten die je wilt.

Ik heb zelf de stereo minijack naar 2x jack kabel van Cordial, het is wel een erg prettige kabel. De kabel met minijack is iets dunner, dat zou al iets in gewicht schelen. Het stuk tussen het Y-stukje en de mono pluggen is ongeveer 18cm. Voordeel is ook dat het degelijke pluggen zijn die gewoon gesoldeerd zijn, dus je kunt er elke connector aan zetten die je wilt.

Bedankt devzero,

Dit is de informatie die ik zocht.
De y-kabels met de 3.5mm pluggen zouden inderdaad wel dun genoeg zijn.
De mono pluggen had ik zowiezo afgeknipt en de kabel gesoldeerd aan de hoofdtelefoonspeakers, maar jamner genoeg is 18cm te kort; al heb ik niet zo'n groot hoofd, gaat dat een beetje krap worden. :D

Ik had de hoop dat de langere uitvoeringen ook bij de mono kabel stukken iets langer zouden zijn, maar dat blijkt helaas niet zo te zijn.:(

Back