Promix 01 en Cubase

Baseman

Turn up the low
Hallo,
Probeer nu al een tijdje mijn Yamaha Promix 01 aan te sturen vanuiit Cubase SL. Heb van internet een XML remote template voor de Promix gehaald en naar de remote directory gekopieerd. Alleen in Cubase kan ik het apparaat niet toevoegen als remote device.
Het midi gedeelte van de Promix werkt verder wel goed. Vanuit Sounddiver werkt alles wel naar behoren. Iemand een idee wat ik fout doe? Alvast bedankt voor de eventuele reacties !!
Gr. Bas

Kun je die xml file niet importeren in de generic remote? Ik weet dat SX problemen (bugs) heeft gehad met die generic remote, maar ik dacht dat die in SX 2.0 wel opgelost waren. Met welke versie werk je?

Op het Cubase.net forum kijken kan altijd wel eens helpen.

Het is inderdaad gelukt om de template te importeren in de Generic Remote. Na wat aanpassingen werkt het.
Dank je...:)

Cool!

Weet je nog waar je hem vandaan had?
En of d'r nog meer van dat soort templates staan enzo.

Trouwens voor de hobbyisten onder ons.
Die generic remote kun je ook gebruiken voor een keyboard of zo.
Net zoals de oude atari cubase gewoon opnemen/afspelen via afstand aansturen met je keyboard.
Of een aparte midi controller met knoppen.
Of lekker zelf iets basteln:
http://www.doepfer.de/pe.htm

Wel jammer dat die generic remote geen signaal terug geeft zodat je faders meebewegen als je het weer afspeelt.

Origineel geplaatst door fuse
Cool!

Weet je nog waar je hem vandaan had?
En of d'r nog meer van dat soort templates staan enzo.

De template voor de Promix 01 heb ik van een yahoo group voor yamaha mixers. Bij intresse wil ik de template wel even mailen natuurlijk. Of je kunt zelf lid worden van de group. Er zijn trouwens een hoop yahoo groups gerelateerd aan synths ed. ze zijn niet allemaal even actief maar er staat soms weles wat bruikbaars op. Zie ook: www.groups.yahoo.com

Back