Werken aan live set Hong Kong nov. 2016

scarum

Ouwe rot
Ben bezig met een live acid techno set voor te bereiden voor Hong Kong dit najaar. Gisteravond weer een klein stukje verder gekomen! :D

Gear:
Elektron Octatrack
Roland TR-8
Waldorf Music Blofeld, Streichfett
Cyclone Analogic - Bass Bot TT 303
Strymon TimeLine, BigSky
OTO Machines Biscuit
BOSS Blues Driver BD-2
MXR Innovations Distortion+

Thanks! :)
Nou, niet alle spullen, maar wel een hoop ja! :D Wordt inderdaad een hardware set, nu alle sequences voorbereiden en daar live in elkaar draaien!

Gaaf man! Gewoon hoppa alle spullen mee? Super om zo bezig te zijn. Klinkt goed dit, lekker chill. Succes en veel plezier daar!

Erg gaaf je zo te zien arrangeren... Of componeren... Of je aan het werk te zien! Spannende opbouw!

Wat haal je uit de Octatrack? Die hoor ik niet zo snel?

Thanks man! :D Leuke reactie! :halleluja
De Octatrack is in dit filmpje alleen sequencer en master clock. Hij clockt de sequencer van de TR-8 en de TT-303 en sequencet de Blofeld en de Streichfett. Ook geeft 'ie program changes door aan de effectbakjes (Biscuit, TimeLine, BigSky).

Ik ben nog aan het twijfelen of ik samples ga gebruiken uit de Octatrack, ik ben niet zo'n fan van samplen... :gaap::D
Erg gaaf je zo te zien arrangeren... Of componeren... Of je aan het werk te zien! Spannende opbouw!

Wat haal je uit de Octatrack? Die hoor ik niet zo snel?

De Octatrack is in dit filmpje alleen sequencer en master clock. Hij clockt de sequencer van de TR-8 en de TT-303 en sequencet de Blofeld en de Streichfett. Ook geeft 'ie program changes door aan de effectbakjes (Biscuit, TimeLine, BigSky).

nog een keer kijken... :)

edit: en nog een keer...
!!
edit2: lekker vanaf 3'20 en dan verder op 3'31 dat je 'm 'opengooit'!! energiek!!

Thanks allemaal! :D
Leuk dat het zo bevalt, dat geeft me wat moed, de zenuwen beginnen langzaam wel te komen! :halleluja

Ik heb vrienden wonen in Hong Kong, via hen ben ik in contact gekomen met een acid label daar, die in eerste instantie interesse hadden voor een van mijn tracks voor een compilatie album, maar na een tijdje kreeg ik de vraag of ik interesse had om een heel album uit te brengen. Dat gaat dit najaar gebeuren.

Het label organiseert ook acid parties in Hong Kong en in China. Aangezien ik al van plan was om in het najaar weer naar Hong Kong te vliegen om mijn vrienden op te zoeken, is het idee ontstaan om daar dan ook op te treden. Zoals het er nu naar uitziet wordt het een set in Hong Kong en een in China.

Ik had totaal geen idee dat acid big is daar... :D

Leuk hoor! Mag ik vragen hoe je in Hong Kong terecht komt? Alvast succes met je gig!

Vet man, succes daar :okdan:

Klinkt veelbelovend zeg! In welk kader ga je daar optreden?

cool hoor die track :) zijn dat die maatjes van Samo DJ in Hong Kong? (ook via via met LIES etc.?)

hoe zit dat met die gear als je dat naar china meeneemt, moet je daar speciale douane formulieren voor invullen ofzo?

ah vandaar al die tb303 clonen :)
Acid, baby! :D
weer een knappe plaat in mekaar gezet, doe zo voort. En veel succes in Hong Kong ! ;)
Thanks! :okdan:
Dank voor het luisteren!
cool hoor die track :) zijn dat die maatjes van Samo DJ in Hong Kong? (ook via via met LIES etc.?)
hoe zit dat met die gear als je dat naar china meeneemt, moet je daar speciale douane formulieren voor invullen ofzo?
:mega: Thanks Smack! Ehm, geen idee of ze vriendjes zijn met Samo DJ, het label in Hong Kong heet Acid Chicken. :D
Je hebt tegenwoordig zo'n app van de douane, daar kun je dan foto's van aankoopbonnen in zetten, maar ik heb gewoon foto's van mijn gear er in gegooid met een foto van mij en mijn gear. Daar moeten ze het maar mee doen! :D Ik maak me veel meer zorgen over mijn spullen heelhuids daarkrijgen. Ik heb een grote Samsonite gekocht, die ik ga ombouwen tot flightcase. Hoe doe jij dat met je spullen als je naar het buitenland vliegt?
Hong Kong is toch ook gewoon China?
Hong Kong heeft een aparte regering. "Onafhankelijk" van China. SAR, noemen ze dat, Special Administrative Region. Voor Hong Kong heb je geen visum nodig, voor China wel.

Back