Yamaha EX5 sequencer vraagje

sinaan

Nieuwkomer
Hallo mensen,
Kan iemand mij zeggen hoe een voice aan een track toe te wijzen is in de sequencer-mode binnen een Yamaha EX5, en of dat vanuit alle 4 banks (I1, I2, P1 en P2) mogelijk is? In de handleiding wordt, voor zover ik heb kunnen zien, niet beschreven hoe dat in zn werk gaat.
Alvast bedankt

Als ik me niet vergis werkt dat bij yamaha hardware nooit zo. Je gebruikt een performance waarin je alle multitimbraal te gebruiken voices plaatst. Die performance gebruik je als basis voor je multitrack sequence.

bij mijn vorige yamaha (mox) wel, zal een keertje kijken hoe ik dat moet doen, thanx voor de tip

Als ik me niet vergis werkt dat bij yamaha hardware nooit zo. Je gebruikt een performance waarin je alle multitimbraal te gebruiken voices plaatst. Die performance gebruik je als basis voor je multitrack sequence.
+1

Maar ... binnen een performance kun je nog wel met program changes werken. Als je die ook in de sequencer kan opnemen (wss wel) ... weer een stap dichterbij.
P.s. ook ik spreek hier over het hoe in yamaha hardware ouder dan de EX5.

Het heeft gewerkt, net aan het proberen geweest, eerste stap is er al, super
Dit is volgens mij idd vergelijkbaar met het systeem binnen een sy99, daar had ik te maken met internal en external patches (was vergeten hoe dat ging), en hier in een EX heb ik te maken met voices en performances
Gr. Sinaan

Lang geleden dat ik sequences met de ex5 gemaakt heb.(daar heeft men een computer voor uitgevonden in mijn visie) Zie de sequencer bv als een los ding. Je kunt in de seq kiezen tussen midi intern en extern. Gebruik je bv deze in als de ex5 in voice mode staat heb je dus maar 1 geluid. Gebruik je deze in performance kun je verschillende sounds op verschillende midi kanalen aansturen, als ware het meerder synths.
Bij bv de meeste korg synths bouw je als het ware de combi(=performance) in de seq zelf. De ex5 werkt net ietsje anders.

Met midi bank select CC commando's kun je aan elke track een voice toewijzen. Anders pakt de sequencer de performance of voice die je het laatst hebt gekozen. Dat schiet niet op.

Back