s3000xl en WAV files ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

freekymixer

Stamgast
kan ik in mijn s3000xl Wav of andere files laden ?
Of moet ik steeds over de convertors gaan van de sampler ?
Want iemand is bezig synths van me te sampelen op protools 96, en hij wil me als vergoeding de sampels schenken.
In welk formaat ben ik er iets mee ?

TX

Fré

Als je een pc met een scsi kaart hebt gaat het natuurlijk prima, als de files in ieder geval niet meer dan 16bits/44.1 kHz zijn. Gebruik, MESA, Millenium, Soundforge, Peak, Spark, en wat je allemaal wel niet meer hebt aan soudeditors om wavs en dergelijke naar je sampler te sturen.

Volgens mij kan je helemaal geen wavs naar die 3000 serie van akai sturen maar moeten ze allemaal
omgezet worden in akaiformaat.
Correct me if i'm wrong maar dit is toch pas mogelijk met de komst van de s5000/6000 serie?

Origineel geplaatst door faab
Volgens mij kan je helemaal geen wavs naar die 3000 serie van akai sturen maar moeten ze allemaal
omgezet worden in akaiformaat.
Correct me if i'm wrong maar dit is toch pas mogelijk met de komst van de s5000/6000 serie?

idd, zoals ik al al melde. Het gaat niet, de s3000 leest geen wave files. en idd vanaf de s5000/s6000 zag akai het licht.

Je kunt idd wel .wav met bv wavelab via scsi naar je sampler sturen, maar wavelab converteert het dan wel naar akai formaat.

en geloof me maar, want ik heb bijna iedere akai sampler gehad :) ( op de mpc's, s6000 en de z series na :) )

Kwil nie vervelend zijn, maar als je iets als wavelab gebruikt, dan lukt het toch -redelijk simpel- om wav's naar de s3000 te sturen. Je laadt een wavje in wavelab or whatever, en je zegt: stuur naar sampler. Das toch de simpelste oplossing voor zijn probleem? Aan simpelweg zeggen dat het niet gaat heeft ie geen bal. Het kan dus wel, via een editor, maar niet via een diskette die je in de akai steekt, dat klopt.

Ja maar dat regelt die editor dan toch? Ik heb nog nooit tegen Spark gezegd: converteer naar akai formaat. Dat dat technisch zo in elkaar steekt dat hij dat converteert, zal best.

Maar dat is mijn punt niet, je kunt dus wav's naar de akai sturen (via Spark etc. wat dat dan coverteert, ok) Als ik nu zeg dat het niet kan, denkt freekymixer dat hij een andere oplossing moet gaan zoeken. En dat is dus niet nodig. In plaats van domweg antwoord te geven op de vraag (kan een akai wav's lezen?) probeer ik direct de oplossing aan te reiken. Maar ik zal het in het vervolg niet meer doen. Iedereen blij.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back