Probleem met uitbreiding RME HDSP AIO uitbreiding en Jack plugs

DJ @tiq

Mindtrick Records
Ik heb net de uitbreiding gekocht voor de RME HDSP Aio geluidskaart
de A04s 192.
In de Manual staat (zie bijgesloten) dat je de ring verbinding van de jack kabel niet moet aansluiten hierop omdat er anders een distorted geluid ontstaat.
Dit probleem heb ik inderdaad ook maar vraag me nu af hoe ik dit kan regelen? Of waar ik de goede jack kabels kan kopen? Al die jack kabels zijn gegoten tegenwoordig of heb ik gewoonweg de verkeerde? Wie kan mij verder helpen?

thx

Attachments

• manualao4s.jpg
    manualao4s.jpg
    144,1 KB · Bekeken: 143
Wat is er op de uitgangen aangesloten?
Je moet in ieder geval een stereo jack kabel hebben, bij Bax zijn er genoeg met pluggen die niet zijn aangegoten. Of je iets aan de kabel moet doen hangt af van wat er aan de andere kant zit.

Er is nu even niks op aangesloten gewoon direct op de mixer.
Output 1-2 geeft gewoon clean geluid
Output 3-4 (zelfde geluid andere uitgang) is dus distorted op dezelfde mixer.

Er is nu even niks op aangesloten gewoon direct op de mixer.
Output 1-2 geeft gewoon clean geluid
Output 3-4 (zelfde geluid andere uitgang) is dus distorted op dezelfde mixer.

Wat voor ingangen zijn dat op de mixer (gebalanceerd of niet, welke plug)?
Wat voor kabels zijn er gebruikt?
Heb je 1-2 en 3-4 met dezelfde kabels aangesloten op dezelfde ingangen van de mixer of alles apart? Als het apart is aangesloten heb je dan de kabels aan de RME kan al eens omgewisseld?

Het is een Mackie Mixer met mono Jack ingangen niks bijzonders ik heb hierop zowel een mono als een stereo plug gebruikt.
Output 1-2 zijn tulp uitgangen en hebben dus een andere aansluiting op de mixer.

Ik heb net de uitbreiding gekocht voor de RME HDSP Aio geluidskaart
de A04s 192.
In de Manual staat (zie bijgesloten) dat je de ring verbinding van de jack kabel niet moet aansluiten hierop omdat er anders een distorted geluid ontstaat.
Dit probleem heb ik inderdaad ook maar vraag me nu af hoe ik dit kan regelen? Of waar ik de goede jack kabels kan kopen? Al die jack kabels zijn gegoten tegenwoordig of heb ik gewoonweg de verkeerde? Wie kan mij verder helpen?

thx

Wat er in de manual bedoeld wordt is dat de ring niet aan de sleeve verbonden moet worden, zoals doorgaans ongebalanceerde verbindingen worden gemaakt met TRS jacks.
Ook kun je in dit geval dus geen TS pluggen gebruiken (deze hebben geen aparte ring en sleeve).

Succes.

Wat er in de manual bedoeld wordt is dat de ring niet aan de sleeve verbonden moet worden, zoals doorgaans ongebalanceerde verbindingen worden gemaakt met TRS jacks.
Ook kun je in dit geval dus geen TS pluggen gebruiken (deze hebben geen aparte ring en sleeve).

Succes.

Uh Ok maar welke dan wel? Kan ik deze niet gewoon ergens bestellen?

Uh Ok maar welke dan wel? Kan ik deze niet gewoon ergens bestellen?

In de RME AIO moeten TRS jacks (Tip-Ring-Sleeve, ook wel stereo jack genoemd). Wat voor type Mackie is het en waar wil je de RME op aansluiten?
Als je de RME wilt aansluiten op jack ingangen van de Mackie dan moet je zoiets hebben:
http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/devine-jacs/1.5-signaalkabel-stereo-jack-jack-1.5-meter/product-details.html

Bij dit soort problemen moet je echt even systematisch te werk gaan en exact beschrijven wat het probleem is en hoe het nu precies is aangesloten anders kan er geen goed advies gegeven worden.

Het is opgelost hoor, het probleem was dat er TRS jack pluggen gebruikt werden en de output van de AIO uitbreiding kan alleen TS jack handlen.

Back