euro naar 5u conversie

koediman

--<{(OoO)}>--
Ik ben op zoek naar wat meer mogelijkheden om een 5U systeem met euro te verbinden. Adapterplugjes werken niet goed. Monojack naar stereo minijack werkt ook niet heb ik ondervonden (waarom ze zo'n kabel maken is me een raadsel maar Thomann verkoopt ze voor vrij weinig dus had er een aantal gekocht die nu weer retour zijn)

Totnutoe heb ik alleen deze doepfer kabels gevonden bij Thomann: https://www.thomann.de/nl/doepfer_adapter_cable_6335_mm.htm?ref=search_rslt_doepfer+jack_267028_0

Andere lengtes zijn niet te vinden (ik zou graag ook ietsjes langer willen). Ben de verschillende kabelsites afgegaan (allekabels etc) maar mono 1/4" naar mono 1/8" is niet te vinden. Heb trouwens wel gemerkt dat de zoekfunktie voor kabels op vrijwel elke site zuigt (ook bij Thomann) dus misschien bestaat het wel op die sites maar kon ik het gewoon niet vinden.

Andere oplossing die ik wel zie zitten zou een (liefst 5U ivm ruimte) module zijn die gewoon straight 1/8" en 1/4" conversie biedt. Heb bijvoorbeeld deze gevonden maar vindt'm te prijzig, misschien ook omdattie bananajacks erbij pakt die ik niet nodig heb: http://noisebug.net/site/effects/index.cfm?ID=588

Thanks!

Voor luiwammesen die niet drie threads door willen spitten; Schneider heeft goede kabels (blijkbaar steviger dan doepfer) http://www.schneidersladen.de/de/patchkabel-3-5km-6-3km-3m-metall.html?___SID=U

Andere opties die genoemd worden hebben regelmatig stereopluggen aan 1 of beide kanten of zijn ondertussen niet meer verkrijgbaar. Link naar Ad Infintum die langskwam werkt bijvoorbeeld niet meer.

Link naar Ad Infintum die langskwam werkt bijvoorbeeld niet meer.
Nee, Ad Infinitum kun je idd beter even mailen. Laatste keer dat ik 'm mailde had hij dit:

The 90cm red, PC-014-003, is $3.95 US,
the 120cm blue, PC-015-005, is $5.95 US
the 150cm white, PC-016-008, is $7.95 US.

Shipping is trouwens niet goedkoop en komen uiteraard nog import kosten bij.

Niet helemaal on topic, maar kabels zelf maken is niet zo moeilijk. Tot kort geleden zocht ik me ook suf naar allerlei speciale verloopjes en weet ik wat bij Thomann en consorten. En zelf maken, dat leek me teveel gedoe / iets dat niks zou worden.

Tot ik zelf toch maar een soldeerbout kocht. In mijn ervaring is zelf maken niet per se goedkoper (zeker niet als je overal dikke Neutrik stekkers op gaat zetten :) ) maar je kunt wel precies maken wat je nodig hebt.

Ik heb begrepen van brz dat hij weer eurorack-kabels laat maken en dat daar deze keer ook kabels van mini-jack naar jack bij zullen zitten. Misschien even navragen bij hem.

Jeps, ik ga deze keer inderdaad ook TPE mono jack > mono mini jack laten maken.

Order is opgestart ik hoop dat ze binnen 4 weken binnen zijn.

Kleur kabels word oranje en dit worden de maten:

15 cm.
40 cm.
60 cm.
80 cm.
120 cm.

Mono mini jack > mono jack:
80 cm.
160 cm.

Wie wilt pre orderen kan mij een pm sturen.

Groeten Bruce

TPE is een soort gegoten plastic geloof ik? Dat is voor mij fijner als zelf gesoldeerd (heb ik geprobeerd en blijkt toch sneller stuk te gaan hier)

Wel jammer dat je geen langere uitvoering maakt ook. Verder geen klacht hoor, als je deze lengtes goedkoper dan doepfer kan leveren ben ik al blij.

Ik kijk nog even wat ik precies nodig denk te hebben voordat ik je pm.

Dit kan in 5u ook hoor:
20160513_211812_zpskitoahox.jpg

Paneltje en wat connectoren.

Ja, daar heb ik ook over gedacht maar als ik al een blind panel ergens kan bestellen zonder te veel geld uit te geven (ook aan verzendkosten) moet ik ook nog eens door staal boren met het juiste gereedschap (wat ik niet heb). Maar goed, ik zou misschien een houten plankje kunnen zagen op maat en daar die connectoren opzetten. Het kost alleen behoorlijk wat moeite voor iemand met twee linkerhanden die dat nog niet eerder gedaan heeft. Waarom zijn die panels niet gewoon te bestellen voor 4 tientjes ofzo?

Ik heb zo'n 5u panel van MOTM gehad. Vind in de praktijk minijack naar jackkabels fijner en overzichtelijker werken. Scheelt ook weer ruimte in je systeem.

Hehehehehe, maar wat Magneteyez typt is ook mijn ervaring, ik heb dus 3 van dat soort panelen gemaakt en ik gebruik ze minder vaak dan de kabels die ik heb liggen.

Trouwens Koediman, ik kan de 5U die ik heb liggen wel onder de loep nemen en voor een erg vriendelijke veregoeding jouw kant op laten komen hoor, hij ligt hier toch te liggen.

Back