ZOOM 1201 FX preset list

smackos

Gepokt en gemazeld
ik ben een artikeltje aan het schrijven over de ZOOM Studio 1201 multi FX, nou kon ik mij herinneren dat er vroeger een blaadje bij zat met alle presets en de namen daarvan? een lijstje dus, maar die staat niet op de manual PDF die je kan downloaden op het internet
heeft iemand die preset list nog ergens liggen en zou je daar pleeeease een scan van kunnen maken :D? Als dank stuur ik wel 2 Nightwind records koelkast magneten en wat CDs! en eeuwige roem met naams vermelding in het artikel ;p

:koffie:

ik zou die preset list (scan ) ook zeer graag in mn bezit willen hebben

kan dat?

die presets staan toch gewoon op de 1201 zelf of ben ik nou scheel?

*Edit ghehe :)

die presets staan toch gewoon op de 1201 zelf of ben ik nou scheel?

*Edit ghehe :)

niet volledig, je kan alleen het basis-effect aflezen, voor de rest is
het inderdaad scheel kijken en gissen!

Die 1201 is nog best een leuke bak trouwens voor weinig. Heb de mijne ooit nieuw gekocht en onlangs weer een beetje herontdekt. Zitten best leuke reverbs tussen!

Je moet hem alleen wel als send effect gebruiken of (zoals in mijn geval) via de direct outs op de mengtafel. Ik heb ooit namelijk gemerkt dat het bronsignaal toch niet helemaal ongeschonden de converters passeert als je de wet/dry regelaar op de unit zelf gebruikt.

Die 1201 is nog best een leuke bak trouwens voor weinig. Heb de mijne ooit nieuw gekocht en onlangs weer een beetje herontdekt. Zitten best leuke reverbs tussen!

Je moet hem alleen wel als send effect gebruiken of (zoals in mijn geval) via de direct outs op de mengtafel. Ik heb ooit namelijk gemerkt dat het bronsignaal toch niet helemaal ongeschonden de converters passeert als je de wet/dry regelaar op de unit zelf gebruikt.

de Zoom 1201 is een van de perfecte apparaten voor lo-fi soundFX crunch klanken!

ken er geen ander zo als deze

ik ga de 1204 kopen in de hoop dat het karakter blijft maar de mogelijkheden en geluidskwaliteit wel zijn verbeterd

Hier is de PDF van de effects list, dank aan brian voor het scannen

http://www.pacificmicro.org/Zoom_Studio_1201_Effects_List.pdf

ik ga de 1204 kopen in de hoop dat het karakter blijft maar de mogelijkheden en geluidskwaliteit wel zijn verbeterd

Als ik mij goed herinner zaten er een paar effecten van de 1201 niet op de 1204, wellicht een paar van die lo-fi effects?

Er was ook nog de RFX-1000 de opvolger van de 1201 met nog meer/andere rare effecten.

geweldig lijstje!

leuk om ook te testen of al die specifieke effecten
min of meer 'waar' kunnen maken waar ze qua omschrijving
voor zijn geprogrammeerd

de RTX-1000 moet ik dan ook maar in de gaten houden

goede hardware reverbs heb ik nu wel voldoende maar die Zoom 1201
heeft iets waar niets tegen op kan qua sound en ik hoop de, voor mij, best klinkende uit
die hele Zoom- familie te vinden

lekker Zoomen!

laatst eentje dankzij MarsMusica gekocht. Pitch Shift viel een beetje tegen(met de MXR in mn hoofd), maar voor de rest super bizar. Hij reageert ook best goed op te harde input. ik had meteen een soort distorted drumbus setting te pakken.

Back