Emu-Schijf wel/ni compatibel??

nick nova

Resonator
Ik wordt lichtjes ambetant van onderstaand probleempje.

Als ik mijn Emu E-synth in een SCSI-chain aan mijn pc heb hangen, werkt de harddisk wel.
Nu ik voor een periode mijn sampler in een minisetupje standalone gebruik, ontdekt ie de harde schijf wel, maar hij kan er niks meer van lezen....8D "No banks found on this drive".

Niet echt logisch. Heeft iemand een idee wat er hier speelt?

Type is een Seagate ST12500N, 2.1 gB. Wordt als één van de werkende harddisks beschouwd in Ensonique produkten. Ok geen Emu, maar toch. Komt er dus op neer dat ik dus niks kan opslaan en dus ni te goei kan werken.

Bedankt voor de moeite. Dikke kus.

Is het scsi-nummer goed ingesteld? De EMU heeft zelf een scsi-nummer (meestal 6, 3 of 5) en de harddisk heeft dan een ander nummer. Als ze hetzelfde zijn dan krijg je problemen. Of anders, de scsi-chain is niet goed ge-termineerd.

Origineel geplaatst door dekzster
Is het scsi-nummer goed ingesteld? De EMU heeft zelf een scsi-nummer (meestal 6, 3 of 5) en de harddisk heeft dan een ander nummer. Als ze hetzelfde zijn dan krijg je problemen. Of anders, de scsi-chain is niet goed ge-termineerd.

Als bij mij 2 apparaten het zelfde adres hebben start me computer bijvoorbeeld helemaal niet op of de sampler kan de hele schijf niet vinden, kan erg irritant zijn, de floppy drive gebruikt SCSI kanaal 0

MASTER -> SETUP -> SCSI ->F2 (SCSI termination) -> on

siezo... :kroon:

Back