Krakende potmeters Jomox T-Resonator

DjGo

I point mics
Hoi,

Ik ben een groot fan van de T-Resonator en ik gebruik m best veel in mn tracks. Kenners weten dat je heeeeel subtiel moet omgaan met dit ding, voorzichtig die sweetpots voor de self-oscillatie opzoeken.. Awel, dat lukt niet meer zo goed want de pots kraken. Heb m al open gehad en geprobeerd om met een wattenstaafje en een drupje contactspray wat schoon te maken. T mag niet baten...

Weet iemand een reparateur want de machine opsturen naar Jomox is duurder dan een nieuwe kopen..

Thx
Diego

Rotterdam

Dus Rotterdam = Het Wilde Westen :D

Misschien is het 'handiger' om de potmeter gewoon te vervangen. Ik vermoed dat het gewoon een kwestie is van desolderen en een andere, geschikte potmeter te monteren?
Soms kan je de potmeter gewoon openmaken en reinigen. Al vergt dat vaak wat behendigheid.

Op de foto lijkt het in ieder haalbaar.
6853659983_4455a364e1_m.jpg

Klik hier voor een groter plaatje

Misschien kan je gewoon een nieuwe bestellen bij Jomox zelf. :eureka:
http://www.jomox.de/shop/produkt-informationen/potentiometer-metallachse-20ka--de1l46.html

Art.Nr.: 0001043 - 8.00 €
Für Geräte: SunSyn, T-Resonator, XBASE999/888

Allen grote dank... Ik had na een nogal ongezouten en vrij onvriendelijk correspondentiemoment met Jomox al mn vertrouwen in dat bedrijf verloren.. Heb dus ook niet op de website gezocht naar spareparts.. Ik hou van dat ding dus ik ga lekker solderen..

Back