Draadloze lichtschakelaar evt storing?

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Verbouwing gaande, en nu ben ik elektra aan het aanleggen, wat betreft licht even een puzzel omdat ik obstakels tegen kom als ik de leiding in de muur wil leggen. Nu kwam ik een draadloze lichtschakelaar tegen, dat lijkt een makkelijke optie, maar is dit wel slim in een studio? Of kan dit storing geven?

Dit staat er bij
"Deze zender verstuurt radiografische signalen op 433,92 Mhz"

Mooiste is 2 losse groepen met allebei een eigen aardpin. Maar vaak is dat iets te overdreven.

Pas iig op met licht dimmers. Die dus niet alleen aan en uit doen maar stapjes. Zeker die met 220 volt werken geven gezeik met audio als die zelfde aarde of groep gebruikt.

Radiografische signalen weet ik niks van.

Zelfs als ze al zouden storen (in mijn ervaring heb je helemaal geen last van 433 MHz toestellen), doen de afstandsbediening dat natuurlijk alleen als je op de knopjes drukt. De ontvangers storen sowieso niet.

Dus zolang je niet tijdens opnames met de lichten zit te spelen lijkt het me niet echt een issue. Gewoon bedraadde lampen kunnen trouwens ook storen bij aan- en uitschakelen.

ik heb zo'n dimmer schakelaar en ik hoor die door mijn speakers als ik een bepaald signaal aanzet op de mackie big knob. Lamp uit is het gedaan. Dus het stoort, maar niet op 'alles'
Nu zit die dmbare lamp wel op dezelfde stekkerdoos / stopcontact / zekering vermoed ik.

tja, mijn dimmer is een schakelaar met dimfunctie. En al ie "helemaal' brandt hoor ik 'm ook

Hier storen de 433Mhz afstandsbedieningen van klikaanklikuit in ieder geval niet op de audio. Ik zou me hier niet zo'n zorgen over maken.
Ook de dimmer die ik gebruik van hetzelfde systeem doet dit niet.

Back