MPC Mutec OutputBoard

Backdrop

Synthesizer Patel
Beste mensen,

Sinds kort heb ik het Mutec output board voor de MPC2000XL en die lijkt niet echt goed te functioneren.
(Ik heb er ook al jaren een in m'n S-2000 zitten en daar heb ik geen problemen mee.)

Problemen zijn:
A) De outputs zijn paarsgewijs omgewisseld dus dan krijg je de volgorde 2,1,4,3,6,5,8,7.
B) Met een gebalanceerde kabel erin krijg je een hissend geluid en is alle bas verdwenen.

Bij A: Kan het een software instelling zijn of had meneer Mutec een off day en heeft ie de draadjes verkeerd om gesoldeert ? In de s-2000 kan het een zooitje worden als je de program output instellingen met de multi output instellingen mengt maar is dat ook mogelijk in de MPC ?

Bij B: Moet toch kunnen een gebalanceerde plug in een ongebalanceerde socket ? (andere kant is gebalanceerde 01V96)

Komt dit bekend voor of is ie echt stuk ?

wat "b" betreft heb je geen gebalanceerde kabels nodig om de ongebalanceerde output aan een gebalanceerde input te voeren. desalniettemin is het vreemd dat het geluid ervan naar zn grootje gaat. ben verder niet bekend met de mpc2000...

Dat is zo, maar ik heb standaard alle kabels gebalanceerd.

Ik had trouwens ook wel eens gehoord dat zelfs als maar 1 kant gebalanceerd is, het nog beter is dan helemaal ongebalanceerd, maar dat kan ook een 8o) verhaal zijn.

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik had trouwens ook wel eens gehoord dat zelfs als maar 1 kant gebalanceerd is, het nog beter is dan helemaal ongebalanceerd, maar dat kan ook een 8o) verhaal zijn.

dat klinkt idd als een broodje aap...

hey is tie al gemaakt? ik had hetzelfde probleem opgestuurd naar mutec via voerman en ok
het was een softwarefoutje van mutec
grtz mario

Tsja, de MPC1000 heeft het ook. Ik heb het verholpen door de - en de ground samen te solderen (in de kabel dus).

Back