[acid] Tour d`Acid

jerzz

jerzzno
jerzz - Tour d`Acid

Met deze track probeer ik terug te grijpen op het oude acidgevoel... Heb em express op 125 bpm gezet ; voor sommigen misschien te langzaam; maar ik persoonlijk vind het wel wat hebben...

Misschien hebben jullie nog wel wat tips om subtiele aanpassinkjes te doen; het is inmiddels al versie 3 en ben er best wel tevreden over....

jerzz

Vet. Laten zo. Niks meer aan doen. Tempo is perfect. Sneller zou de track lelijk maken.
Alle imperfectheden zijn juist super.
Ook die ruis; houden zo.
In het midden dacht ik ff "hier gaat het fout" maar gelukkig ga je weer terug, verder met vegen.

Thnx!

Ik zou er ook niks meer aan doen. Lekkere acid stamper en het tempo is prima! :)
Hoeveel 303's heb je gebruikt of heb je alles gemultitracked?

Lekker! Zeker niet sneller doen..

Ik moet eigenlijk ook dat tempo weer eens omlaag gooien. :)

Zal em vanavond effe luisteren. Maar snelkheden tussen de 120 en 125 zijn echt snel zat.
Zelfs onder de 120 kan je echt lekkere acid maken. Mijn nummers komen zelden boven
de 125.

vette sound enzo.. maar hij ontbreekt wat aan gevoel voor mij..

EDIT: hmm.. doet me wat denken aan rebirth, zoja, is dit de reden waarom gevoel ontbreekt.

Origineel geplaatst door sander
Zal em vanavond effe luisteren. Maar snelkheden tussen de 120 en 125 zijn echt snel zat.
Zelfs onder de 120 kan je echt lekkere acid maken. Mijn nummers komen zelden boven
de 125.

Trouwens Sander, jij bent toch Sendex he?
Nou het toch over acid enzo gaat, ik hoorde laatst een hele toffe "acidderige" plaat van jou, met die stem (ben jij zelf zeker) die "Bitjches" en "Houss" enzo zegt met Nederlands accent.
Petje af!! Deed me aan de oude Orbital vibe denken, ergens. Erg goed.

Vind acid altijd veel te vies/technoid klinken als het te snel is. Daar krijg ik stressgevoelens bij. boingboingboingboing.... dan hoor ik liever boooooooomboooooooooomboooooooomboooooooom dat heeft ook iets meer "oers", en dan is het ook eerder funky allemaal. Lekker vegen.
Kun je gewoon relaxt wat meebangen met je hoofd en denken "JAAhhhh....Jazeker.... give it to me!"

Een dikke lange 808 kick komt het best tot zijn recht rond de 120.

haha een nederlands accent. Nauw beter dan een duitse zou ik zeggen :)
Op de volgende plaat komt trouwens 1 heel praatnummer.
En die snelle acid waar je het over hebt is waarschijnlijk acidtechno.

bedankt voor alle reacties iig.....

helaas is het nummer inderdaad met rebirth gemaakt; heb niet het geld een originele tb aan te schaffen....

jerzz

En die snelle acid waar je het over hebt is waarschijnlijk acidtechno.

weet je enkele goede artiesten die lekkere harde stampende acidtechno maken?

Origineel geplaatst door jerzz
bedankt voor alle reacties iig.....

helaas is het nummer inderdaad met rebirth gemaakt; heb niet het geld een originele tb aan te schaffen....

jerzz

He, je zou beter freebee gebruiken, klinkt 1000* beter..
Ik vind rebirth zo.. gevoelloos.. het verschil is duidelijk

Klinkt inderdaad een beetje rebirth achtig vraag me toch altijd af waar dat inzit,,, nummer toch niet verkeerd ;).. real acid sleept wat toch wat :walker: vraag ik me af waarom we niet meer de echte acid kunnen maken waar me we vroeger uit ons dak gingen..... zal mn tb weer eens warm stoken }:|

hmmzz Ik vind het nix

Drums klinken te ranzig, de snares helemaal
De 303 geluiden passen niet in het geheel..

Nee, dit kan ik niet omschrijven als het acid gevoel.
Maar het is jou track dus ik kan er verder nix over zeggen..

Rebirth gevoelloos? Zal toch wel niet. Staat toch bekend als de beste clone. Heb er in het verleden wel veel lol mee gehad.

Rebirth suckt bigtime! Je hoort direct het verschil.. Ik snap niet dat iedereen dit een goede kloon vind. De 909 valt nog mee erop, das al. Vind het wat vreemd dat jij precies rebirth zo aanprijsd. Ok met rebirth valt veel lol te beleven, maar het klinkt echt niet zoals de real thing.
Gebruik dan beter FREEBEE, klinkt tenminste als een echte tb en is gratis bovendien.
http://user.it.uu.se/~mija7327/vintage.html

Ik heb deze freebee ook maar eens gedownd. Moet zeggen dat op 1e oor het inderdaad beter dan de rebirth kllinkt. Maar kan het pakketje wel met xp overweg ? Moet mijn geluidbuffers op laag zetten en krijg regelmatig een error code..

Back