Een vraagje m.b.t. m'n motu interface

G4st

CtrlPlus
Allereerst hoop ik dat mijn vraag in dit topic thuis hoort mocht dat niet zo zijn excuses.

Ik heb een vraag m.b.t. mijn audio interface. Ik heb een flinke tijd terug een MOTU 2408 + 1228 aangeschaft met een PCI-kaart. In de loop der tijd heb ik i.v.m. een nieuwe PC de PCI-424 kaart geupgrade naar de moderne PCIexpress kaart met extra functionaliteit.
Nu begint mijn MOTU 2408 toch langzaam kuren te vertonen en wordt het tijd voor een nieuwe interface.

Wat leid tot mijn vraag:

Heb ik nog echt voordelen aan mijn PCI-kaart? Want als ik bij nieuwe motu interfaces kijk kom ik al snel op bijv. een Motu 828X maar dat ding heeft gewoon USB naast firewire. Wellicht ga ik anders wel voor een ander merk dan MOTU. Ik begrijp dat mijn vraagstelling niet heel duidelijk is maar ik zie door de bomen het bos niet meer zo goed en als iemand iets van duidelijkheid kan verschaffen is dat zeer welkom.

Het liefst ging ik voor een top-end converter maar als ik aangezien budget nog een voordeel kan halen uit de extra dsp van de PCI424 kaart zou dat leuk zijn. Ik vraag me af in hoeverre ik dat nu echt merk. bovendien begin ik een beetje genoeg te krijgen van de motu driver.

alvast bedankt ^^:koffie:

Ohja...het ding is vooral dat ik veel inputs en outputs nodig heb...vandaar dat het vlug duur wordt. : O

Wat bedoel je eigenlijk met 'langzaam kuren te vertonen'?
Ik vind dat PCI(e) kaarten nog steeds degelijk kunnen werken als er natuurlijk nog ondersteuning is; zijnde dus driver support en een moederbord met betreffende slot op.
USB en firewire zijn natuurlijk handig naar gebruik toe met een laptop, maar Firewire is in mijn ogen ook al stervende.

Ik heb hier ook een 2408 MK2, soms met audiowire naar ouwe G5, soms met glas aan de 828, nooit problemen gehad.

MAar ik heb wel heeeeel veel plezier van die 828! Daar kan je je 2408 en je 1228 ook weer aan hangen met glas kabeltje.

Kwa kuren: Sommige in/outs geven soms geen signaal meer of storen bovendien heeft de 2408 geen jack-ingangen wat vrij vervelend is. Ook begint m'n 1228 te ratelen wat zich ook vertaald naar de opname...dit euvel zit zich ergens bij de stroomconnector en kan ik tijdelijk omzeilen door hem goed erin te drukken maargoed.

Kwa driver werkt het meestal goed maar aangezien ik meerdere dingen doe op de PC krijg ik nog wel eens een bluescreen. Bovendien moet ik erg vaak m'n settings goed zetten in m'n daw. Dan installeer ik de driver overnieuw zonder de kaart erin , kaart weer erin en alles staat weer goed totdat er weer iets raars is met de koppeling naar m'n 1228 en dan moet ik steeds weer alles selecteren. Iig...iets anders zou niet erg zijn maar in principe heeft m'n motu altijd trouwe dienst gehad hier.

Maarre...vcovca jij hebt zo'n 828 en daar de 2408 aan hangen zeg je? Wist niet dat dat kon. geen problemen met koppelen of latency?

Heeft MOTU uberhaupt een variant van de 828 die ik op mijn PCIx-424 kaart kan aansluiten? Of kan dat zowieso? En heeft dat nut?:P Behalve dan dat ik meerdere aansluitingen heb voor firewire

Back