George Michael is overleden

DRe

SSM spacestation
George Michael dead at age 53

Op kerstavond wat een jaar allemaal in 2016.

LAST CHRISTMAS GEORGE.....

Attachments

• G.jpg
    G.jpg
    71 KB · Bekeken: 109
Laatst gewijzigd:
Last Chirstmas...
oftewel vanavond zag ik weer eens het verhaal van Hazes.. ook zo een legende en zeker wel een held (voor mij persoonlijk.)
Overal zit weer een diep verhaal achter.. artiest zijn is niet altijd een lolletje maar serieuze shit, die je soms kapot maakt.

Eerder dit jaar al Prince, Bowie, Maurice White, Sharon Jones en nu dit weer.. damn... RIP all you heroes.....

Deze von ik altijd wel erg mooi van em.

Ik herinner mij hem niet als Wham, dat was in "mijn tijd" een soort van boyband en niet stoer om naar te luisteren... maar wél in de mooiste vertolking van Somebody to love tijdens de tribute van Freddy Mercury (m.i. de allergrootste Brit) in 1992 in Londen... prachtig was dat ! Ik had hem behoorlijk onderschat, kort daarna wat albums gekocht en hem enorm gaan waarderen... R.I.P.

George Michael: enorm muzikaal talent met een ontzettend mooie stem die ook nieuwe muzikale paden durfde in te slaan.

Hij heeft absoluut mooie platen gemaakt, hoewel ik lang niet enthousiast ben over alles wat hij gemaakt heeft. Zijn mooiste vind ik "Jesus to a child" en nog uit zijn Wham tijd ook "A different corner".

Al degenen die een Yamaha SHS-10 hebben, weten wat doen.

Met name in zijn live Queen cover en duet met Elton John maakte hij heel duidelijk wat voor een stem hij had. Niveau Tina Turner - die vooralsnog 2016 overleefd heeft.

George Michael had waarschijnlijk meer talent (songwriting, instrumentatie etc.) dan het grote publiek beseft. Inderdaad een groot artiest en helaas niet de eerste die gewoon veel te jong sterft. Ik denk dat 2016 gewoon niet zo van muziek houdt.

Word er toch wel een beetje triest van eigenlijk =(

WTF 53 jaar. RIP

En zoveel juweeltjes of tracks waar herinneringen aan zitten toen ze destijds op radio kwamen.

In het jaar - 1963 - dat George Michael geboren werd pleegde zijn oom zelfmoord omdat deze zich geen raad meer wist met zijn homoseksuele geaardheid.

In het nummer "My Mother Had A Brother" vraagt hij aan zijn overleden moeder of zij in de hemel aan haar broer wil vertellen dat homoseksualiteit nu meer geaccepteerd wordt.

But mama will you tell him from your boy
The times they changed
I guess the world was getting warmer
While we got stronger
Mother will you tell him about my joy
I live each day with him
Your son came out, yeah,
And I'm still breathing it in

Hij was natuurlijk wel bekend om het schrijven van pakkende popsongs maar de cd listen without prejudice was best een mooie plaat.
Verder ben ik met zijn werk niet zo bekend.
Daar staat ook het cowboys and angels op wat MacGyverGear hierboven post.

De komende jaren zal het nog wat drukker worden vrees ik want al die oudjes uit de sixties die lopen allemaal tegen de 70 ondertussen.

Ik vergeet er vast een boel, maar als Tante Tina ons verlaat zal ik er ook even niet goed van zijn.
George had een boel goeie nummers, ook zijn ouder rustig werk kon ik pruimen.
Enkel "As" heeft me nooit gegrepen.

Weer een stukje jeugdsentiment dat zijn kaars heeft uitgeblazen, de zoveelste in 2016...
RIP George Michael.

Weet niet welke synths er precies in zitten, maar in alle nachtclubs over de hele wereld was Careless Whisper toch wel jarenlang een beren succesnummer, zowel bij mannen en vrouwen en of ze nou de tekst begrepen of niet. Universele sound.

Laatst gewijzigd:
Careless Whisper was mijn eerste "slow" dans met een meisje (ik was 12 en dus '84), maw dat nummer heeft speciale herinneringen.. Rip GM

Careless Whisper was mijn eerste "slow" dans met een meisje (ik was 12 en dus '84), maw dat nummer heeft speciale herinneringen.. Rip GM

Hou op....door al die hormonen die vrijkomen in de pubertijd staan er volgens mij heel wat liedjes in mijn hersenen gebrand. Tracks zoals Crazy for you van Madonna etc....muziek die me nu niets meer zou doen, maar het gaat gewoon om de herinnering die eraan vastzit. Werkt met geuren ook zo geloof ik.

Met muziek uit de jaren '80 ben ik wat dat betreft het meest verbonden (ik ben zelf van 1970).

Ja precies Hooihuis.. Dennenbosgeur, en ik ben weer aan het camperen met de welpen! :)

'Edge of heaven' was ook een dikke hit toen, en wat denk je van 'Everything she wants'?

...ik moest gisteren draaien op een House Classix avond... George Micheal is echt met NIX te mixen. Prince wel gelukkig :)

Back