Oberheim OBXa / OB-8 /Yamaha CS-70

Status
Please reply by conversation.

ano040425-3

Gedeactiveerd account
in de ban
Ik zoek de volgende poly synths in goede werkende staat: Oberheim OBXa (8 voice) / OB-8 /Yamaha CS-70M

Niet dat ik de mijne kwijt wil, maar is er een reden dat je de CS-60 niet overweegt? 't is een beetje wie je het vraagt qua welke het handigste is om te hebben, de 60 of de 70M.

Ik heb onmogelijk plaats al om te beginnen voor een 60,zelfs een 80 goedkoop zou niet kunnen.

Diepe en erg hoge synths die vrijstaand geplaatst moeten worden kunnen niet meer in de studio.

Ik beperk me nog tot de mogelijkheid om enkel poly's om een andere sound nog erbij te halen en er ergens horizontaal tussen te duwen,dan is het klaar ,omwille van plaatsgebrek.

Ah, ik had niet in de gatenkaas dat de 70M van een handiger formaat is. De 60 en 80 zijn inderdaad loeiers.

Ik heb meerdere CS-70s gehad en alleen maar hoofdpijn aan over gehouden. Het is een onstabiele machine.

Ik heb meerdere CS-70s gehad en alleen maar hoofdpijn aan over gehouden. Het is een onstabiele machine.

Dat heb ik in andere threats al eerder vermeld, je zult nachtmerries krijgen van dat (on)ding.
Kun je om de haverklap mee naar de reperateur.
Neemt niet weg dat hij geweldig kan klinken.

wat is dan de zwakke schakel in die CS-70M?

Connectoren,ic voetjes,flatcabels of iets dergelijk?

Weet ik niet precies, Mark Cox had er destijds 2 ter reparatie staan toen ik mijn gear weer kwam ophalen en vertelde dat ze niet echt betrouwbaar waren.
Op internet valt ook genoeg info te vinden.
Zo heb je wel meer synths die niet echt betrouwbaar zijn, Synthex misschien :engel:

Hehe.. dat was die van mij en van een vriend van me.. :D

Soms is het handiger om meer synths langs te brengen aangezien Limburg vanaf waar wij wonden best ver is.
Daarbij is het soms handig om twee dezelfde synths te hebben om dingen te 1 op 1en.
Mark heeft ooit een vage, onvindbare klacht op mijn Siel Opera 6 ook zo weten te traceren.. :)

Op die van mij was een IC kapot waardoor 1 register niet goed meer in tune kwam.

Ik had er toen ie stuk was nog wel dit mee gemaakt...
https://soundcloud.com/macgyvergear/lauwe-beats-en-oververhitte-synths/s-ezswI
Bas en Pad zijn de CS70m maar had er n Behringer chorus op gezet.. dat kon er ook nog wel bij.. :mega:

Wat ik wel merk is dat een trimpotje soms een beetje verloopt. Misschien niet helemaal ok meer ook?

Ik heb met de OBX in het begin ook nog wel wat klachten gehad en soms moet ik nu ook n trimpotje ff bij regelen.. t blijven oudere synths die afentoe wat aandacht en liefde nodig hebben :)

CS-80 achtige situatie met veel ingewikkelde niet te vinden chips, complex wbt tuning/afregelen (voor beginnen en als je achter klaar bent weer voor aansluiten). Veel onderdelen, complexe boards. Weinig referentie want niet veel van verkocht etc etc.

Als ie het doet dan heb je een soort van CS80 maar dan anders. Als ie het niet doet dan heb je een rekening zoals bij een CS80, maar dan anders.

Hehe.. dat was die van mij en van een vriend van me.. :D

Soms is het handiger om meer synths langs te brengen aangezien Limburg vanaf waar wij wonden best ver is.
Daarbij is het soms handig om twee dezelfde synths te hebben om dingen te 1 op 1en.
Mark heeft ooit een vage, onvindbare klacht op mijn Siel Opera 6 ook zo weten te traceren.. :)

Op die van mij was een IC kapot waardoor 1 register niet goed meer in tune kwam.

Ik had er toen ie stuk was nog wel dit mee gemaakt...
https://soundcloud.com/macgyvergear/lauwe-beats-en-oververhitte-synths/s-ezswI
Bas en Pad zijn de CS70m maar had er n Behringer chorus op gezet.. dat kon er ook nog wel bij.. :mega:

Wat ik wel merk is dat een trimpotje soms een beetje verloopt. Misschien niet helemaal ok meer ook?

Ik heb met de OBX in het begin ook nog wel wat klachten gehad en soms moet ik nu ook n trimpotje ff bij regelen.. t blijven oudere synths die afentoe wat aandacht en liefde nodig hebben :)

Het klinkt wel super die CS-70..

Gewoon een dag voor gaan zitten en alle orginele troep
trimspots in de OBX vervangen door goede kwaliteit Bourns.
Men heeft destijds (op het verkeerde) willen bezuinigen lijkt het.

Status
Please reply by conversation.
Back