audio en logic en geluidskaarten en gezeur

poul

Stamgast
ik werk sinds een tijdje met logic. althans, ik probeer het...
want wat is het geval; hij kan geen audio aan. en ik weet niet waar het aan ligt.

mijn systeem:

pentium III 1ghz
512 sdram 133 mhz
terratec dmx soundcard (PC driver in logic)
sek'd ARC88 8 i/0 soundcard (ASIO driver in logic)
windows 98 + 2000

bij andere programma's zoals cool edit kan ik prima multitracken, met beide kaarten. maar in logic hikt, klikt en stikt het alleen maar. gewone ingeladen audio en ook sofsynths. en niet pas als je al op 10 sporen zit, maar bij 1 loopje en voor de rest niks, begint ie me al te vertellen dat ie audio en midi niet kan synchroniseren. ook krijg ik wel eens een asio overload.

hoe kan het dat logic het niet aan kan en andere programma's wel???

een nieuwe geluidskaart of is het iets anders??

poul

Laatst gewijzigd:
misschien mede omdat logic ook op je PC(av) drivers draait ipv alleen op asio...
heb je nog meer functies veranderd in je drivers-window

optie : latency & buffersize ?, laatste drivers? RTFM ?!

Origineel geplaatst door JazzMann
misschien mede omdat logic ook op je PC(av) drivers draait ipv alleen op asio...
heb je nog meer functies veranderd in je drivers-window

optie : latency & buffersize ?, laatste drivers? RTFM ?!

heb pc en asio geprobeerd.

verder heb ik eigenlijk niet veel verstand van juiste bufferinstellingen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem op kan lossen. want dat is toch voor minimale correcties? en bij mij klinkt het nu gewoon echt helemaal nergens naar.
en ik heb de laatste drivers.

duss...

ellende

Origineel geplaatst door lex
met logic werkt hij het beste met easi driver(vind ik dan),moet je even pcav aanvinken en bij de driver easi selecteren.

WAT ? meen je dat ?
met welke latency draait ie dan ?

Origineel geplaatst door JazzMann
welke versie & welke crack van logic is het ?

ik heb er meerdere geprobeerd, allemaal zelfde probleem. nu heb ik 5.5 platinum van oxygen

Back