Roland TR-09 of TR-8

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
zit een beetje te twijfelen, zou wel wat drums bij mijn eurorekje willen.

tr9 is dacht ik een stuk kleiner dan de tr8, dat is mooi.

maar de tr8 wordt weer meer aangeboden.

suggesties en/of aanbiedingen zijn welkom.

pas korg voica geprobeerd, dat vond ik niks.

eventueel ruilen met AJH Minimod Transistor Core VCO dark edition (met gepaste bijbetaling natuurlijk)

Hoi Leo,
heb je al naar die Arturia drumbrute gekeken?
vast leuk naast een modular en met lekker veel uitgangen..ik zit er zelf ook aan te denken..:okdan:

heb even geluisterd, maar ik weet het niet. ik hou van wat meer 'realistische' drums. ik zou willen dat er een nieuwe sci tom werd gemaakt, zoiets. hij kan ook wel heel veel dat ik eigenlijk niet hoef.

De TR-8 kan ook 707/727 sounds doen, dat is weer iets realistischer dan de 909.

en de DM-2 voor ios?
daar zitten alle drumgeluiden van vintage machines in ook tom,drumtraks etc. en dat voor 4.99..

Ik heb zelf een Tr-8 en onlangs even kunnen pielen met een TR-09.
Een groot verschil in klank is mij niet opgevallen, maar ik vind knoppen draaien op de TR-09 echt gepriegel.
Het probleem is niet eens dat de knoppen klein zijn, maar voornamelijk de ruimte tussen de knoppen of, beter gezegd, het gebrek aan ruimte.

Qua klank is het echt een kwestie van smaak of dit soort bakjes het voor jou doen, maar ik vind de TR-8 aanzienlijk makkelijker/prettiger in het gebruik.

De Vermona lijkt me meer bij je passen maar dan heb jengeen sequencer, of een Acidlab Miami.
Ben zelf erg happy met de Analog Rytm. Mooie combi van analoog en samples.

het hoeft neit heel uitgebreid en iiever niet duur.

DRM1 is erg leuk maar wel groot en meer dan ik zoek.

iemand een mening over de Akai Rhythm WOlf ?

Heb alles gehad.... DRM1 MK3 is de beste en ben ook errug tevreden over de TT78

ja, tanzbar lite ziet er goed uit, ff luisteren. ik zie alleen geen klok of trigger uit.

Waarom steek je geen drums in je Eurorack? Een paar Tip Top modules of zo?
Je kiest dan zelf wat je wil en niet wil.

En verder zou ik ook alleen maar de DRMIII aanraden, perfecte combi.
Je zei dat het beetje meer dan nodig is. Geloof me, je haalt er veel meer dan drums uit.
Niks verloren denk ik dan. :)

ik had de tiptop maar ik vind dat toch wat minder, beetje geharrewar. bovendien heb ik echt teruggesnoeid tot 1 case, met een aantal pijnlijke momenten, en er kan echt geen hp meer bij.

drm1 heb ik gehad, de eerste (nog de originele TBS en MAM versies), de tweede en derde. leuke bak, maar is niet wat ik zoek. sowieso wil ik iets kleins. ik heb nog wel ff de adx1 overwogen.

ik kijk t nog ff aan, de TT78 klinkt ook wel leuk, was altijd een cr78 fan, maar is ook wel echt een bepaald hoekje.

tr09 valt af
ik was even bij feedback, maar het leek wel madurodam. en dan nog menu's en een onduidelijke lay-out (ik heb nooit een tr909 gehad dus ben niet bekend met het origineel)

nee - dat was m niet.

Status
Please reply by conversation.
Back