Geen geluid via kaart !

Equo

Cheers !!!
Hi,

Ik heb een Electribe MX aangesloten via Midi in en out aan een Audiophile 2496 kaart.
De audiophile kaart is aangsloten op een goeie stereo met bose boxen.

Voorheen werkte ik met een Terratec kaart en dat werkte zo uitstekend.
Ook krijg ik gewoon geluid als ik met Cubasis of Cakewalk werk en/of met het Oxygen 8 (midi board).

Maar de E'tribe geeft geen geluid via de kaart direct !!!
Als ik de E'tribe via Cubasis laat gaan, komt er alleen een soort van piano geluid uit de boxen (begrijp ik ook al niet)

Ik denk dat het een setting probleem is.

Iemand een idee

Ron

ff wat meer uitleg aub:

Waar heb je de uitgang van de electribe op aangesloten ??
Ik ken die audiophile niet, maar ervan uitgaande dat ook daar 'n GM-sjip opzit, denk ik dat die piano-sound uit je audiophile komt. Selecteer in Cubasis als output voor je midi-track de electribe.

Je moet de goede midi output kiezen. Ik gok dat je de onboard MS synthesizer (aka prut softrompler) te pakken hebt.

De uitgang van de electribe (Midi out) is aangesloten op de geluidskaart.
De geluidskaart heeft maar 1 Midi in dus dat kan niet missen

En ik zal gelijk even de electribe selecteren in Cubasis asl midi out, laat ik nog even weten

Ik kom er niet achter hoe je de electribe als "midi out" selecteerd in Cubassis.
Onder audio setup kan ik het niet vinden ?
Zie ook nergens de electribe als te selecteren bron

Je electribe heeft, behalve 'n midi-out, ook nog 'n audio-out.
Als je de geluiden uit je electribe wil horen, zal je deze output toch ook ergens op aan moeten sluiten !!

Opties:
- rechtstreeks op 'n (geluids)ingang van je audiophile. (brak)
- op 'n mixer, samen met de uitgang(en) van je audiophile. (DE sjit !)

Origineel geplaatst door Equo
Ik kom er niet achter hoe je de electribe als "midi out" selecteerd in Cubassis.
Onder audio setup kan ik het niet vinden ?
Zie ook nergens de electribe als te selecteren bron

Cubasis zal nooit zomaar je electribe vinden, je moet de midi-poort selecteren waar je electribe aanhangt.
Per (midi)track kun je dit instellen, ik geloof de 4e kolom ofzo. Rechtermuisknop en klik.
Bij alle tracks staat deze output standaard (meestal) op je GM-sjip.

is dat dan niet dubbelop als je en Midi out en Audio out aansluit op dezelfde geluidskaart ?
Het geluid zou toch ook via Midi out in Cubasis terecht moeten komen en daarvandaan weer terug naar de geluidskaart ?

Of is dit te simpel gedacht

ff iets uit de wereld helpen:

midi is GEEN geluid !!!!!!!
midi zijn signaaltjes die je synth vertellen wanneer hij herrie moet schoppen en wanneer ie daar weer mee op moet houden.
via 'n midi-kabel loopt dus GEEN geluid !

oftewel:
Cubase verteld via midi aan de hand van de midi-track die ie afspeelt aan je electribe (of welke andere synth dan ook) wanneer hij welk nootje moet spelen. Het geluid van je electribe gaat via de audio-uitgang terug naar je kompjoeter waar het via je audiophile binnenkomt en weer opgenomen kan worden met datzelfde cubase of een ander wave-progje.

Klopt, in het "out" gedeelte van de track kan je dat normaal gesproken opgeven.
Maar bij mij staat de electribe niet als electribe aangemerkt, wel staat er Delta - AP MIDI, dat is volgens mij dus de gebruikte ingang van Electribe. (de rest wat er staat is dat midi board, GS en wat VST's)

Als ik de DELTA AP MIDI selecteer heb ik nog altijd geen geluid

Kijk Gemmetje jij begrijpt tenminste dat aan deze kant een enorme beginner zit.
Wist ik dus echt niet, dacht dat die enorme kabel wel gelijk geluid mee zou nemen.
Lijkt me verstandig dat ikk eerst even naar de winkel huppel en daar een zooi kabels ga halen.

Delta AP MIDI is de midi-uitgang van je audiophile. Ik ga er maar vanuit dat je daar je electribe op aangesloten hebt.
Dat is iig goed ! Nu nog een audiokabel van je electribe naar een mixer, of een audio-ingang van je audiophile.
Als je een audioingang van je audiophile gebruikt, moet je dat ingangskanaal openzetten in de mixer van je audiophile.
Mocht het dan nog niet lukken, kun je voor de test ook altijd de audio-uitgang van je electribe even op een ingang van een versterker aansluiten.

Ach joh, zijn beginnersfoutjes. Die heeft iedereen wel gemaakt.
Maar toch wel grappig hoor. ;)

Origineel geplaatst door Equo
Kijk Gemmetje jij begrijpt tenminste dat aan deze kant een enorme beginner zit.
Wist ik dus echt niet, dacht dat die enorme kabel wel gelijk geluid mee zou nemen.
Lijkt me verstandig dat ikk eerst even naar de winkel huppel en daar een zooi kabels ga halen.

Geeft niks joh, alle begin is moeilijk.
Hier mogen dan mensen zitten die voor duizenden euri spullen hebben en hits hebben gescoord, iedereen hier wist in het begin net zo veel/weinig als jij.

Nog 1 ding:
De midi-uit van je electribe zul je waarschijnlijk niet eens nodig hebben.
Midi verstuurt nog meer als alleen nootje-aan en nootje-uit data, zoals controller-gegevens.
Als je bijv. aan een knop draait op je electribe, kun je dit via de midi-uit van je electribe (en dus de midi-in van je audiophile) opnemen in cubase, zodat je het effect van die draaiende knop op je electribe later weer kunt reproduceren tijdens het afspelen in cubase.
Deze mogelijkheid zul je in het begin waarschijnlijk niet gebruiken (hoewel je er wel hele stoere dingen mee kunt doen), en het is dus misschien verstandig om die kabel nog niet eens aan te sluiten. Dit vergroot (zeker in het begin) de overzichtelijkheid van je setup.

veel suk6

Mega bedankt allemaal,

Ik hoef mezelf dus nog niet echt te schamen (nog niet), maar misschien eens wat meer lezen in de boekjes.
Kan zo te horen helemaal geen kwaad.

See ya

En ik zal de Midi in inderdaad maar eerst even loskoppelen

Back