Terratec EWS 88 M: versneld opgenomen

pjeut

Ouwe rot
Dat heb ik weer.

Heb ik een nieuwe PC, in totaal 200 Gig aan schijfruimte. Eén gig aan intern geheugen, een geluidskaart geschikt voor multi-recording (Teratec), dus alles klaar om 'ns serieus aan de gang te gaan.
Via de break-out-box schakel ik een cassettedecl aan op de In-poorten 1 en 2 om een stokoud (= 30 jaar) cassettebandje met mijn allereerste opnames van eigen nummertjes en rifjes op gitaar en piano voor de komende 30 jaar vast te leggen. Ik gebruik hiervoor de trial-versie van Cool-edit 2000.
Als ik vervolgens het opgenomen proefstukje afspeel, is deze een factuur tien sneller dan de oorsspronkelijke audio. Ook na tien keer overdoen, een andere (oudere) versie van Cool-Edit gebruiken helpt niet, en wat schuiven met de instellingen helpt niet. Wat mij ook opviel is dat de tijdteller onderaan het scherm bij Cool-Edit niet netjes volgens het decimale stelsel oploopt, maar wat willekeurig wiebert, dan weer netjes oplopend, vervolgens weer 2 tot 3 tellen terugvallend.
Nu ben ik absoluut een beginner wat betreft een dergelijke geluidskaart, dus is mijn vraag; wat doe ik fout? Ik kan me niet voorstellen dat het iets in Cool-Edit is, en ik ga er voorshands van uit dat het ook niet aan de PC zélf kan liggen (hoewel die wieberende tijdteller in Cool-Edit wat dit betreft zorgen baart.

Dus, wie kan me helpen. Welke knop of instelling biedt de verlossing, of kan ik toch op pad naar de dealer?

Thanx

Thanx

Ik had al zo'n zilvergrijs vermoeden dat het iets ukkeligs zou zijn. Dank, heren, voor de suggestie.
Het blijkt wel, ik moet er nog helemaal inkomen. Ik ben zo'n type die meer opsteekt van een paar urrtjes over de schouders van een kenner meekijken, dan van een avondje handleiding doorspitten.
Dat werkt dus prima, als je zo'n kenner in de buurt hebt (je raadt het al).

Trouwens, dit forum met z'n onvermoeibare leden die zonder misnoegen of laagdunken beginners als ik op het goede spoor helpen, komt met stip binnen op twee !!

Re: Thanx

Re: Thanx

Origineel geplaatst door pjeut

Trouwens, dit forum met z'n onvermoeibare leden die zonder misnoegen of laagdunken beginners als ik op het goede spoor helpen, komt met stip binnen op twee !!

kijk wat het is iedreen is n00b geweest (of is het nog...) maar het is ook vaak de manier zoals mensen zelf vragen. als je hier al arrogant binnenkomt van ik ga het maken help me ff of als mensen zich niet voorstellen of niet beleefd zijn even wat info te geven en geen geduld hebben dan krijg je idd minder positieve reacties. Ook veel vragen die je zo in de manual kan vinden etc worden vaak wat botter behandeld.

Hiep, hiep.

Hiep, hiep.

Niel,

Gisteravond de samplerate ge"locked", en daarna probleemloos opgenomen. Bedankt voor te tip. Overigens, wat mij verbaasd, is dat in die schamele handleiding van Terratec hier niets over genoemd wordt. Zelfs het woord sample rate staat niet in de index.
Dus, heb ik weer een bescheiden vervolgvraagje. Wie weet een threat waar al dit soort hardwaretermen (sample rate, audio digitaal in/out, de signaal-routing, etc.) op een rij staan. Ik zal niet om de informatie zélf vragen, want ik weet zeker dat er threats in overvloed zijn waar dit allemaal in staat (maar heren modulators, het valt soms niet mee als je je probleem niet goed onder woorden kan brengen om dan de goede zoekopdracht naar threats op te stellen).

Bedankt.

Back