Kringloopvondst voor 95 ct Haagse synth muziek uit 1980!

Enzo.F

vrijwillig lid
Ik bladerde door Klaus Wunderlich, Heino en Mieke Telkamp. Tussen alle bleke full color sleeves kwam ik een door pentekeningen versierde zwart/wit hoes van een release van een Haags platenlabel tegen. Ik liet m'n voorselectie gregoriaanse dubbelaars spreekwoordelijk vallen en ik had alleen maar oog voor m'n nieuwste onbekende vonst.
In moeilijk te ontcijferen caligrafisch lettertype stond op de voorzijde 'journey to the vast unknown'.

Heb 'm voor 95 cent meegenomen en ontdekte dat in Den Haag heel gaaf diep inhoudelijk in 1980 geëxperimenteerd werd door René de Haan en Bob de Jong onder het alter ego Pythagoras.

[video=youtube;/qLWSAGAjUq]https://www.youtube.com/watch?v=/qLWSAGAjUq[/video]

De plaat en ik waren :verkoght:.

Last edited by a moderator:
Leuk man. Altijd heerlijk om ineens een pareltje te vinden tussen de ontzettende bagger.

Ook een gave sfeer in die Pieter Verlinden-plaat, Sjeff!
Ik heb sterk het vermoeden dat bij de gemiddelde kringloop een stevige voorselectie achter de schermen plaatsvindt. Je komt er bijna nooit popmuziek tegen.

Laatst gewijzigd:
85 euro ? Ze zijn mesjoche. De euro is echt niets meer waard.

Altijd leuk zo'n obscure vondst.
Al is het uit 1980, het klinkt voor mij nog heel erg seventies zonder disco of new wave invloeden of wat dan ook.
Lange uitgesponnen muziek, hou ik van.

hier in de omgeving is er een keten-achtige 'over-de-top' prijzende formule die zich 'het goed' noemt, www.hetgoed.nl. Niet klant-vriendelijk en inspiratieloze hipdoenerij. Beter vind je de alternatieven; in Hengelo aan de Langelermaatweg, in Enschede aan de Emmaweg en in Almelo / Haaksbergen heten ze Wawollie.

Trof onlangs ook 'Welcome to the pleasure dome' van Franky aan, couldn't resist voor €2,95 voor de dubbel lp! Het enige is dat het flink wat tijd kost. Ongesorteerd, niet-gerubriceerd.

Te gek maar ik ben een jaar of twee geleden gestopt met het vergaren van vinyl.
Om de enkele reden van gewicht.. Ik heb geen zin meer in 500kg aan vinyl in de kast.. Mn rug wil t niet. :D

Eindeloze bakken ongesorteerd vinyl. Vroeger was alles beter ammehoela, voor straf tien willekeurige platen uit zo'n bak luisteren. Alle 13 goed, Klaus Wunderlich, Boney M, hoe heet die Griekse ook al weer met "Wir fahren nach Lodz". Damn. Maar goed om de tien bakken doorspitten in een ongemakkelijke houding toch ineens een leuk plaatje voor weinig.

Zal ik Bikkel even straffen met een kringloop top 10 waar 1 pareltje tussen verstopt zit...

WELCOME TO THE KRINGLOOPDOME

Iemand die Cybotron 1976 bij de kringloop tegenkomt mag 'm voor me meenemen!

Dan zou ik hem toch twee keer moeten vinden want het eerste exemplaar zou ik zelf houden! Je kan dit soort LP's tegenkomen in de kringloopwinkel. Probleem is dat je letterlijk duizenden zoniet tienduizenden baggerrrr LP's moet doorworstelen om er eentje te vinden. Dan is het verleidelijk om gewoon een goede platenzaak binnen te lopen.

ik vind dit ook wel een mooie kringloop plaat. Ofja als je van breakbeats houdt dan...

68bf8c317447259d6d74d9f7f84e1b29.553x557x1.jpg

Rond 3 min ergens

Back