SCi Pro-One volume noise ?

Arnoid

Ouwe rot
Vraagje voor andere Pro-one bezitters.

Het volume van de noise source van men pro-one is zeer laag zelf met de volume knop helemaal open en zeker in vergelijking met het volume van de oscillators..

Hierdoor is de noise bijna onbruikbaar (bvb voor snare of windgelluiden etc.) of in combinatie met de oscillators wordt de noise zelf helemaal weggedrukt.

Ik vraag me af of iemand anders met een pro-one hetzelfde ervaart?

En of hier een simpele oplossing zou zijn ? de noise klinkt op zich niet slecht maar het volume is echt te laag..

Bij mij is het juist andersom :) Ik kan de noise-pot maar een beetje opendraaien anders ligt het behang van de muur. Vreemd zeg....maar ik denk niet dat dit moeilijk is op te lossen!

Hmm heb het schema eens opgezocht hier een snippet van het noise circuit van de pro-one,
hangt aan de switched jack van het ext signaal in, voor het naar de volume knop gaat.

Noise transistors is een 2n4250 mss deze proberen swappen voor een andere ? Aangezien de ene transistor meer noise heeft of een andere ?

Alleen weet ik niet wel type equivalent is aan de 2N4250

Attachments

• noise.JPG
    noise.JPG
    70,4 KB · Bekeken: 95
Nog eventjes de oplossing voor mensen met een soortgelijk probleem

Je kan ofwel proberen een andere noise transistor te selecteren met bvb een 2N5087.
Ik had er 10 gekocht en er zat één tussen die iets meer noise maakte maar nog steeds niet luid genoeg naar men smaak.

Heb dan maar de gainweerstand (200k) vervangen die over de opamp staat eerst naar 1Mohm en uiteindelijk naar 1,5Mohm.

Ruis gaat nu even luid of men oscillators :okdan:

kijk eens goed naar die switched jack
misschien even schoonmaken, een jack plug er een paar
keer goed in en uit halen, en . . bam .. . noizzzze ! ?

Back