Tascam Da-3000

Status
Please reply by conversation.
ik was ook een poos aan het uitkijken voor zo een toestel maar heb pas opgemerkt dat als je ermee in wav opneemt dit enkel BWF is! niet de classieke .wav

er is ondertussen een nieuwe SS-R250N uit http://tascam.com/product/ss-r250n/

veel flexibeler kwa opslag,als je betere conversie wil hang je er gewoon een andere converter aan.

Zo groot zal het verschil met die Burr Browns ook wel niet zijn denk ik hoor,het is vooral steeds wat rond de converters hangen dat de sound warmer of strakker maakt,dit kan je evengoed met een eq..

bwf en wav zijn bij mijn weten volledig compatibel . Zit alleen wat extra meta data in bwf. Mijn nagra neemt ook bwf op en heb dat nog nooit als een nadeel ondervonden.

Bwf is een wave file met wat extra data, maar het blijft een wave file en compatibel met alles wat wave afspeelt.
Wave file is max 4gig... Bwf kan doorgaan... Kan heel belangrijk zijn als je live concerten opneemt op hoge sample rate, vandaar dat dit ding bwf gebruikt...

De converters van de Da-3000 zijn goed genoeg, al dat gedoe rond converters is trouwens overdreven... Ik heb jaren een hedd192 gehad, en vergeleken met goedkopere converters, ik hoor het verschil niet...

Ik neem tegenwoordig alles op op een studer a710 cassette recorder en speciale mastering cassettes, gemaakt door het enige bedrijf ter wereld die nog nieuwe cassettes maakt, national audio company.
De Da-3000 heb ik nodig om te digitaliseren, van zodra ik er eentje gevonden heb, vliegt mijn computer buiten! : )

speciale mastering cassettes, gemaakt door het enige bedrijf ter wereld die nog nieuwe cassettes maakt, national audio company.

Type I 'mastering Tape', dat zal goed klinken zeg,lang leven de noise,wat denken die kerels wel haha. :stupid

Status
Please reply by conversation.
Back