'Stepped potentiometer' oftewel potmeter met stapjes gezocht

timkermans

Ingeburgerd
Ik zou een knop op m'n diy synth willen zetten die kiest tussen de 12 waveforms die ik ter beschikking heb.

Weet er iemand een oplossing voor het integreren van een potentiometer' die een bepaald aantal stappen heeft (en klikt bij elke stap). Ik vind zo'n pots niet.

Andere oplossingen zijn welkom. (Schakelaars,...)

Last edited by a moderator:
Zoek op 12 step rotary encoder, dan zul je ze zeker wel tegenkomen. Ik heb er toen ooit een aantal van 24 stappen gekocht voor mijn mpc. Misschien dat je die ook kunt pakken als dat evt. goedkoper uitkomt.

Super. Bedankt.

Maar ik heb een variƫteit aan hoeveelheid stappen nodig. Sommige zijn 3 , sommige 7, ... Hoe ga ik daarmee te werk?

Ik meen dat je ze mechanies kan limiteren, bekijk de datasheet of dat met deze kan.
Verder vind ik Piher voor potmeters slecht, ik weet niet van die schakelaars, dat doe ik liever digitaal via gates.

Van die projecten met 60 draaiknoppen, en van deze dure schakelaars ?, geef mij maar een beeldschermpje van 1,50, en 2 rotary encoders.
Inplaats van 60 tot 100 euro voor alleen knoppen, betaal je 3 euro en je kan hetzelfde.

Back