Track feedback

alex921

Stamgast
Hey, ik heb nu sinds een paar weken wat hardware(voorheen met de laptop). Nogal lastig om met een audio interface die synths aan te sluiten. En audio bewerken, ipv midi is ook redelijk nieuw. Vooral met fades/overgangen heb ik moeite, dat merk je ook wel terug in de track denk ik. Hij is verder niet gemixt, dus het is slechts een schets.

Arrangeren is ook best lastig met hardware synths, denk dat ik gewoon in het wilde weg moet jammen, en de leuke stukjes eruit moet knippen. Vandaar dat de track ook niet af is.

Thanks.

Last edited by a moderator:
deze thread was eigenlijk ook gestart met hopelijk wat antwoord op mijn vragen,

op een gegeven moment zodra je meer synths hebt dan je audio interface aan kunt, ben je verplicht een mixer te kopen? Dat lijkt me dan ook niet echt prettig werken met een mixer, dan moet je de output verbinden naar je audio interface? En dan een kwestie van het volume verlagen/verhogen van het spoor dat je wilt opnemen in je daw?

De dynamiek van de verschillende synths op me audio interface met twee ingangen is ook niet echt goed te noemen, constant aan het bijstellen, verschillende volumes van de synths. etc.

En welke daw is het meest handig voor het opnemen van synths?

deze thread was eigenlijk ook gestart met hopelijk wat antwoord op mijn vragen,

op een gegeven moment zodra je meer synths hebt dan je audio interface aan kunt, ben je verplicht een mixer te kopen? Dat lijkt me dan ook niet echt prettig werken met een mixer, dan moet je de output verbinden naar je audio interface? En dan een kwestie van het volume verlagen/verhogen van het spoor dat je wilt opnemen in je daw?

De dynamiek van de verschillende synths op me audio interface met twee ingangen is ook niet echt goed te noemen, constant aan het bijstellen, verschillende volumes van de synths. etc.

En welke daw is het meest handig voor het opnemen van synths?

misschien dat ik je verkeerd begrijp!!
maar ik werk met fruity loops 12 met een intel i5 3350p pc met 16gb intern geheugen en met een geluidskaart van soundblaster audigy 5 rx met 24bit 96khz

ik kan alle software gestuurde vst syths denk ik wel in 15 combinaties tegelijk in een keer gebruiken zonder enige cpu overdrive, wel in samenwerking van de creative ASIO driver

maar als je met hardware werkt en met de audio inputs in de knoei komt naar de geluidskaart? met te weinig inputs door dat je op 2 sporen moet werken?
zou je misschien alles kunnen gaan recorden en dan samples van je synths maken en dan softwarematig gaan combineren als VAW file in fruity loops
Dan kan je van elk geluidje softwarematig elke sound een spoor geven

opnames maken via de input doe ik altijd nog steeds met cool edit

weet ook niet ik zeg ook maar iets voor een oplossing hahaha

Laatst gewijzigd:
Back