Zoek een synth met ok vocoder en efx!

Herstel: De SuperNovaII heeft een 42-bands Vocoder, de MS2K een 11-bands. ;)

De KORG vond ik erg leuk klinken qua vocoder, maar ik vind de SuperNovaII toch echt wel een errrrug gave(re) vocoder hebben [persoonlijk] !! Ben er erg tevreden over (over de hele bak trouwes!).
Van de Virus moet ik 'm nog uitproberen.. :o:

Sja, "gewoon" veel verschillende in een zaak testen, zou ik zeggen. Smaak is nog steeds persoonlijk.

Vocoder

Vocoder

Ja,

De MAM VF-11 is een 11 band vocoder.

heel vet met triggering met een geluid van een Synth bij voorbeeld Jp8000

Aangezien dat ik de JP8080 en de MS2000 heb gehadt klinkt het niet zo vet als de VF-11 van Mam.

ik zal er een mp3 bij doen met triggering van de Roland jp8000 en de VF-11 MAM

Grt
Andre

Attachments

• brainsession.mp3
    222,6 KB
Re: Vocoder

Origineel geplaatst door ADBsound
Ja,

De MAM VF-11 is een 11 band vocoder.

heel vet met triggering met een geluid van een Synth bij voorbeeld Jp8000

Aangezien dat ik de JP8080 en de MS2000 heb gehadt klinkt het niet zo vet als de VF-11 van Mam.

ik zal er een mp3 bij doen met triggering van de Roland jp8000 en de VF-11 MAM

Grt
Andre

hmm - klinkt wel basic - maar echt okee! - heel typisch retro eigenlijk!

Vocoder

Vocoder

Oja,

ik vergeet te vertellen dat je voor weinig geld een leuke Vocoder hebt de Mam VF-11

Je kan ook een Talkbox maken.
kost niet meer dan 80 euro, geluid gaat via een slangje in je mond met geluid van een synth.

Grt

Andre

daar heb ik ook een demo van:

Attachments

• talkbox adbsound.mp3
    326,2 KB
Vocoder

Vocoder

zelf ben ik ook opzoek geweest naar de juiste vocoder.

je kan ook echte Robot stemmen uit de VF-11 halen zonder triggering geen synth er aan te sluiten.

Het is wel belangrijk dat je wel een goed geluid er onder zet via triggering met synth

demo zonder triggering:

Origineel geplaatst door ADBsound
Oja,

ik vergeet te vertellen dat je voor weinig geld een leuke Vocoder hebt de Mam VF-11

Je kan ook een Talkbox maken.
kost niet meer dan 80 euro, geluid gaat via een slangje in je mond met geluid van een synth.

Grt

Andre

daar heb ik ook een demo van:

hahahahahahahahahahahaha

ergens klnkt t echt cheesy - maar ergens toch wel leuk!

vocoder

vocoder

je moet gewoon alles uit proberen.

al is het een talkbox of vocoder.

grt

Andre

Beasty Boys gebruikten op 'Intergalactic' ook een MAM zonder carrier. Die MAM klinkt erg leuk inderdaad, maar volgens mij klinkt zelfs de Zoom 1201 vocoder prima als je de juiste carrier gebruikt. Voordeel van zo'n MAM is dan weer wel dat je 'm ook als een soort filter voor je synths kunt gebruiken, wat ook aardige resultaten oplevert.

ik ga volgende week een MAM zelf even testen - kan er eentje lenen van een vriend - veet!

Anders ga ik toch misschien voor de ION en doe ook mijn synth weg ...

Vocoder

Vocoder

Is algemeen toch wel moeilijk wandt ieder heeft een eigen smaak veelmensen vinden de vocoder van een MS2000 en de JP8080 of nova station goed.

ik heb alles geprobeerd, maar voor mij kwam de VF-11 goed uit de bus, en voor weinig geld een leuke voc.

Succes, Mensch-Maschine

Grt

Andre

Back