Boss footswitch voor Neo Ventilator 2 ??

Robin1965

Ingeburgerd
Hallo forummers,
Ik heb een Neo Ventilator 2 aangeschaft. Ik had nog een footswitch nl. de Boss FS-5L maar deze werkt niet op de Ventilator zoals ik wil. Ala ik pedaal indruk gaat ie naar Fast en als ik pedaal weer indruk stopt de leslie. Dat wil ik juist niet, ik wil alleen maar switchen tussen slow en fast.

Ik hoef de Remote switch van Neo niet want daar zitten 2 schakelaars op waarvan ik de 'stop' functie toch niet gebruik. In de manual lees ik het volgende:

Remote
This jack accepts two external footswitches (not pushbuttons!)
or one Hammond CU-1 type manual switch to remotely control
the Slow / Fast function. It also gives you a kill switch to stop
the rotors. Note that when you stop the rotors, the internal Slow
/ Fast button remains active.

Wie o wie kan mij zeggen wat voor switch ik moet hebben of is er nog een andere oplossing met mijn Boss FS-5L ?

Je hebt dan waarschijnlijk een andere stekker nodig. De Neo gebruikt een stereo-plug. Grote kans als je wat nu de tip is van je mono-plug op de ring(middelste stukje)zet dat het werkt zoals je wilt.

Ik had inderdaad gezien dat je een stereo plug nodig hebt. Ik wist eigenlijk niet of dat zou werken met mijn footswitch. Moet ik dan een stereojack aan beide kanten hebben?

Als er aan je switch een vaste kabel zit gewoon deze vervangen. Als je een losse kabel in je switch moet steken, zoals ook bij de Neo-remote dan idd. een stereoplug aan beide kanten. Heb je aan de switch-kant een mono dan heb je waarschijnlijk nog steeds sluiting tussen de sleeve en de massa.

Als er aan je switch een vaste kabel zit gewoon deze vervangen. Als je een losse kabel in je switch moet steken, zoals ook bij de Neo-remote dan idd. een stereoplug aan beide kanten. Heb je aan de switch-kant een mono dan heb je waarschijnlijk nog steeds sluiting tussen de sleeve en de massa.

Inderdaad, ik heb het geprobeerd maar het werkt niet...
Nou moet ik zeggen dat ik dus gewoon een stereo-jack heb gebruikt (aan beide kanten). Het is een vaste kabel dus ik kan die niet zomaar even losknippen en draden veranderen..
Zijn er nog andere oplossingen, behalve dan de remote (van dik 50 euro) van Neo aanschaffen?

Inderdaad even een connector afknippen en er een andere op solderen met de draadjes op de goede plek.
In de handleiding kun je het schema vinden.
http://www.neo-instruments.de/de/ventilator-downloads/5-ventilator-manual-english/download

Wat een gedoe maar dit moet ik dan toch maar proberen. Bedankt in ieder geval!
Wat mij trouwens ook opviel is dater in de handleiding staat dat je de L/mono aansluiting moet gebruiken maar ik heb op onze mixer 2 kanalen tot mijn beschikking dus dan is stereo aansluiting toch logischer? Heb ik overigens bij de Neo nog een DI nodig? Dat lees ik nl. niet..

Back