Fruityloops step sequencer resolutie instellen?

Het zin onder "Options" en dan "Project General settings"
als we het over het zelfde hebben
;)

Origineel geplaatst door nick nova
Zucht, daar heb je de handleiding zelfs niet voor nodig....
Aub zelf eens de menuutjes checken en je vindt het na 5 minuten zoeken.
oh maak je geen zorgen , kheb de menutjes veelvuldig gecheckt.
zo kwam ik ook bij options>project>general>time signature,
onder 'beat' kan je dan instellen hoeveel steps per beat je wilt, standaard staat die op 4.
als k m nu op 8 zet krijg k dus 8 steps per beat, maar... het tempo van de step sequencer past zich niet aan.
Logischer wijze zou de sequencer 2 keer zo snel door de steps moeten gaan (want heb de steps verdubbeld), maar dat is niet zo. Hij gaat even snel door de steps als toen het 4 steps per beat waren. Dus ipv. 8 steps af te leggen in 1 beat tijd worden er maar 4 afgelegd. Wat dus neerkomt op een halvering van de BPM.
Volgen jullie nog?:confused:
Dat kan opgevangen worden door de BPM te verdubbelen, maar dat was niet mijn bedoeling.

Wat 'k wou kunnen is simpel weg ff van 1/4 resolutie naar 1/16 of 1/32 en weer terug kunnen switchen, zoals in Cubase bijvoorbeeld. Had misschien m'n vraag wat beter moeten formuleren...

Origineel geplaatst door metatron
Ik doe het altijd op de volgende manier druk op f11 en druk dan op het andere tabblad.

Daar moet je je bar op bv 32 zetten en je bpm verdubbelen of op 64 en dan nog een keer de bpm verdubbelen.

nogal omslachtig niet? :confused: :confused: :confused:

Origineel geplaatst door metatron
Ik doe het altijd op de volgende manier druk op f11 en druk dan op het andere tabblad.

Daar moet je je bar op bv 32 zetten en je bpm verdubbelen of op 64 en dan nog een keer de bpm verdubbelen.

Dit is volgens mij echt de enige manier.

Naar mijn weten ook de enige manier, suf maar waar....

heb zelf nog een workaround gevonden op Computer Music :

bv. om een snare drum roll te maken,
in de piano roll zet je een lange noot, zolang als je drum roll moet worden,
dan doe je menu(keyboard icoontje)>tools>chop...
daarmee kan je de noot opsplitsten in 1/1,1/2,1/4,...,1/32 noten,
dan kan je de nootjes bewerken, verplaatsten , deleten etc. om er wat levendigs van te maken

maar dus nog steeds geen oplossing om de step sequencer in te stellen...

Origineel geplaatst door divi
heb zelf nog een workaround gevonden op Computer Music :

bv. om een snare drum roll te maken,
in de piano roll zet je een lange noot, zolang als je drum roll moet worden,
dan doe je menu(keyboard icoontje)>tools>chop...
daarmee kan je de noot opsplitsten in 1/1,1/2,1/4,...,1/32 noten,
dan kan je de nootjes bewerken, verplaatsten , deleten etc. om er wat levendigs van te maken

maar dus nog steeds geen oplossing om de step sequencer in te stellen...

De stepsequenzer hoef je zo ook niet in te stellen, want wat je doet in de stepsequenzer is idd 4 noten in een maat zetten (en dat is het maximaal haalbare) maar als je nu met de rechtermuisknop op een channel klikt en kiest voor pianrol dan kun je de noten in de pianorol zetten. Is veel uitgebreider dan de stepsequenzer en met meer functionaliteit (ik gebruik de stepsequenzer alleen voor losse samples en eenvoudige drumloops)
En als je de noten in de pianorol kleiner dan 1 wil hebben ga je naar SNAP ('line'), helemaal bovenin het scherm en klikt erop, dan komt er een roldownmenuutje tevoorschijn waar je de noten bijv 1/4 step of 1/6 beat enz kunt instellen. Dat is toch wat je wilde?

Back