Multikabel gezocht (8 of 12)

Status
Please reply by conversation.

rutgerjv

Ouwe rot
Hallo forummers,

voor mijn live setup zoek ik naar een goeie 8, 10 of 12 aderige multikabel om mijn synths naar mengtafel te verbinden. De lengte bij voorkeur rond de 4 tot 6 meter en haakse monojacks aan het uiteinde (kabel mag ook zonder jacks geleverd worden).

Heeft er iemand nog zoiets liggen voor mij stuur me dan even PB-tje, dan maak je me heel gelukkig, anders zal ik hem nieuw moeten gaan kopen.

Groeten,

Rutger

ps. En mensen die een portabel masterkeyboard (AX1 AX7 of iets vergelijksbaars) kwijt willen mogen mij ook PB-en!

Ik ken alleen Hosa kabels die dat hebben, maar niet met zo'n hoek van 90 graden.

Zo duur zijn die kabels niet hoor, had laatst multikabel 3 meter, 8 aderig, geen haakse pluggen voor 24 euro per stuk.
Bij peterverspuy, je kan ze effe bellen ..

Thanx voor de tips. Geen 90 graden bij Hosa? maar wel soort van haaks? Hoe werkt dat dan?

Wat ik nodig heb is een kabel die met haakse pluggen in de synths gaat, dat staat netjes en voorkomt rare trekkrachten.

Die kabels van 24 euro heb ik ook gezien (stagg), maar ik vetrouw dat echt niet....ze worden namelijk nogal intensief en ruig gebruikt. Opbouwen van een enorme keyboardsetup in korte tijd is meestal niet goed voor je kabels..is mijn ervaring.

Groeten,

Rutger

Dat heb je toch alleen met rechte pluggen.......keertje rukken en ze vliegen er uit......

Dat ben ik helemaal met je eens Ferric...maareh waar hij mij om ging is niet het eruit trekken, maar de kracht die je kabels zetten op de inputs. Ik heb al regelmatig meegemaakt dat een rechte plug erin een scheve kracht zet op de input, niet echt lekker, bovendien vind ik het mooie staan om haakse te hebben. Ook in mijn mijntafel wil ik haakse zetten, als dat naast elkaar past, want dan kan het dekseltje erop terwijl de kabels er nog in zitten:

als ik op moet treden hoef ik alleen maar uit de case van mijn mengtafel een enorme multikabel uit te rollen samen met de midikabels van mijn patchbay en die naar de synths te leggen. Nu heb ik een losse kabelbak bij me met allemaal losse jack-jack die ik stuk voor stuk moet uitrollen en aan 2 kanten moet inpluggen in de juiste kanalen en na afloop weer stuk voor stuk netjes oprollen. Met een stuk voor 10 kabels wordt dit aardig tijdrovend en ook vatbaar voor struikelpartijen van bandleden. Vandaar mijn zoektocht naar een multikabel. Maar als ze niet met haakse pluggen te koop zijn moet ik maar gewoon los een aantal meter bestellen ergens en daar de pluggen aan zetten. Weet iemand of er ook multi-midikabel is eigenlijk? Ik heb geen zin om van die vreselijk dikke aders te gebruiken van een normale multikabel om daar midipluggen aan te solderen, maar zijn er 4 naar 4 midikabels bijvoorbeeld?

Groeten,

Rutger

Status
Please reply by conversation.
Back