iemand midi kabels teveel?

Status
Please reply by conversation.

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Wegens nieuwe aankopen en uitgebreidere midi setup, heb ik nog wat kabels tekort..
Heb geen al te lange nodig, 2 meter is een maximum.
Normaal maak ik ze zelf, maar de electronica winkel zit zonder jacks.

Wie verkoopt me een 10-tal leftover midi kabels voor een prijsje.? hm?

van die oude audio's mag ook, begrijp trouwens nie waarom niemand die niet gebruikt..:confused:

Origineel geplaatst door Niel
In the beginning there was jack ?

Ehm, mijn elektronica boer verkoopt alleen complete din kabels voor € 6,00 goedkoper dan de plaatselijke muziekwinkel ....

zullen waarschijnlijk dan van die audio kabels zijn. Nuja, die zijn evengoe, maar ne stuk goedkoper.
nuja, zal maar es in een ander winkeltje binnenspringen als niemand wat left-overs heeft.

Het lijkt er op dat je zelf audio-kabels bedoelt, want wat moet een midi-kabel met jacks...?
:D

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Het lijkt er op dat je zelf audio-kabels bedoelt, want wat moet een midi-kabel met jacks...?
:D

:stupid nee hoor

een 5 pin DIN jack
een tulp jack

een ... jack

De jack is toch gewoon het uiteinde..

Okee.....we leren iedere dag wel weer wat bij....:o:

Ik dacht dat alleen die 1/4" en die kleinere dingetjes (mini-jacks, weet demaat even niet uit m'n hoofd) "jack" genoemd werden. En die MIDI pluggen dus alleen DIN...en tulp alleen tulp....
:)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Okee.....we leren iedere dag wel weer wat bij....:o:

Ik dacht dat alleen die 1/4" en die kleinere dingetjes (mini-jacks, weet demaat even niet uit m'n hoofd) "jack" genoemd werden. En die MIDI pluggen dus alleen DIN...en tulp alleen tulp....
:)

ik nog gewoon alles jack

ej steek ff de power jack van de alleszuiger in, dan zuig ik mijn jack daniels op die onze jack russel zopas op de grond gesmeten heeft.

Re: iemand midi kabels teveel?

Origineel geplaatst door rvooh

van die oude audio's mag ook, begrijp trouwens nie waarom niemand die niet gebruikt..:confused:

Mijn gier-dealer heeft me ooit wijsgemaakt dat zo'n oude din-audio-kabel niet hetzelfde verbonden is als 'n midi-kabel. Hij wist te vertellen dat zo'n audiokabel slechts 4-aderig verbonden was terwijl midi toch echt alle5 de adertjes nodig heeft.
Ik heb ff gezocht naar een aansluitschemaatje, maar kon nix vinden ter bewijs.

Ik heb het trouwens idd ooit geprobeerd met 'n oude din-audio-kabel (100% 4 aderig), maar bij mij werkte het niet, maar dat kan ook komen door de ouderdom van de kabel.

Re: Re: iemand midi kabels teveel?

Origineel geplaatst door gemmetje
Mijn gier-dealer heeft me ooit wijsgemaakt dat zo'n oude din-audio-kabel niet hetzelfde verbonden is als 'n midi-kabel. Hij wist te vertellen dat zo'n audiokabel slechts 4-aderig verbonden was terwijl midi toch echt alle5 de adertjes nodig heeft.

Ik heb het trouwens idd ooit geprobeerd met 'n oude din-audio-kabel (100% 4 aderig), maar bij mij werkte het niet, maar dat kan ook komen door de ouderdom van de kabel.

Denk dat je dealer je blaasjes wijsmaakt, een midi kabel is zelfs maar 3 aderig:
midiplug.gif

Re: Re: Re: iemand midi kabels teveel?

Re: Re: Re: iemand midi kabels teveel?

Origineel geplaatst door rvooh
Denk dat je dealer je blaasjes wijsmaakt, een midi kabel is zelfs maar 3 aderig:
midiplug.gif

thnx voor het schemaatje

ik ga morgen m'n dealer schoppen !!

weet er iemand waar je die 'midi jacks' kan kopen,en eventueel goeie bekabeling die hiervoor te gebruiken valt...

alsook jacks en bekabeling om gewone audio kabels te maken met grote jacks...

dank bij voorbaat

Origineel geplaatst door gemmetje

Het is wel bullshit, maar de MIDI kabels zijn wel op andere pootjes doorverbonden dacht ik. DIN kabels werken iig niet als MIDI kabels.

ik gebruik enkel zon kabels en werken perfect

Origineel geplaatst door sander
Jack noem je inderdaad alleen een klein of grote hoofdtelefoonstekker(tje).

Een midijack kabel, klinkt een beetje raar :stupid

Dat vind ik dus ook :maffia:

Status
Please reply by conversation.
Back