MKS50 Chorus stuk? Overstuurde osc's?

Harry Turtle

Gecanceld en verketterd
Hoi,

Net een mks50 module gekocht via mp.

De chorus heeft nauwelijks invloed op de klank. Zwak.
De osc's klinken aardig hard en bijna overstuurd, poly blenden de stemmen niet goed ofzo.
Hij heeft niet dat lush karakter dat ik gewend ben.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

De meegeleverde adapter was overigens ook een zelf geimproviseerde, er zit een andere connector op.

Adapter? Ding heeft toch interne voeding?

De MKS50 heeft een ingebouwde powersupply, geen externe adapter. Wat is er dus nu precies geimproviseerd aan jouw MKS50, heb je een foto?

En heb je een opname van een geluid met en zonder chorus? Heb je de chorus depth op zeg 100% staan?

ja de stroomkabel is geimproviseerd. het is een platte kop ipv zo'n standaard rack stroom kabel. er is een stuk afgesneden om hem er in te doen passen. ik zal ff een stukje posten.

ja ben dr wel uit dat het gerelateerd is aan de stekker die op cowboyachtige wijze is aangepast

De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk een euro contra stekker bij gesneden tot het in die Roland sockets past, Lijkt me sterk dat dat invloed heeft op de synth zelf. Wat veel mensen doen is die sockets vervangen voor eentje met aarde erbij, die kabels zijn makkelijk verkrijgbaar.

goed het lijkt nu duidelijk gewoon interne distortion te zijn die er is als de chorus aan staat....
chorus aan. distortion terug.
heeft iemand enig idee of die chorus chips vervangbaar zijn?

De BBD chips hoeven niet perse het probleem te zijn. Er zitten volgens mij nog wat opamps rondom het Chorus circuit waar het ook aan kan liggen. Beter daar eerst meten of even iemand er naar laten kijken...

Kijk ook eens goed naar alle elco's in het chorus deel.. misschien is er een overduidelijk bulkie/bol gaan staan of iets dergelijks.

Back