Wie heeft er ervaring met Melodyne?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Ik zou graag goede gitaarpartijen inspelen op mijn keyboard, maar met plugins lukt me dat niet. Ik kijk nu naar Melodyne en die kan als het goed is multitimbrale samples aan. Als dat werkt krijg je eindelijk wat flexibiliteit in audioloops. Maar werkt het ook? Iemand ervaring mee?

Strummed Acoustic van Native Instruments zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn, maar als Melodyne prettig werkt ziet het er interessant uit :okdan:

Ik gebruik Melodyne alleen maar voor het Tunen van vocals. Werkt heel prettig. Ik snap alleen niet precies wat je verwacht van Melodyne om voor je te doen? En ja, gitaar spelen kan je toch ook wel echt het beste doen met een gitaar want dat is enorm moeilijk om na te bootsen.

@afroham,

De mogelijkheid om bijvoorbeeld van een majeurakkoord een mineurakkoord te maken. Of een viool-solo te tweaken zodat hij mijn melodie speelt. Volgens YouTube kan dat, maar de sample uit het voorbeeld is heel langzaam en overdreven duidelijk. Lukt dat ook met rommeliger materiaal, vraag ik me af.

Als je een realistische partij wil maken, zou ik niet gaan proberen met autotune akkoorden aan te passen. Ik zou dan toch voor een gitaar plugin gaan, maar bij een serieuze gitaarpartij, is het nog beter om het gewoon in te laten spelen door iemand die wel gitaar kan spelen.

Natuurlijk is het lekker als je iemand kent die behoorlijk goed speelt en wat dingen voor je kan doen maar ik kan me er wel iets bij voorstellen wat je zegt.
Ik heb ook alleen maar de simpele uitvoering waarmee je monofone zaken kunt aanpassen.
Maar waarom download je niet de demo?
Die kan je 30 dagen volledig gebruiken en kan je gewoon proberen hoe het in de praktijk voor je werkt?
Na een maand heb je wel een beetje het gevoel of het wat voor je is denk ik.
Hierzo; http://www.celemony.com/en/trial

Melodyne is erg goed in het herkennen en bewerken van polyfoon materiaal...zelfs als het relatief complex is. Ik heb diverse (akoestische) gitaarpartijen gecorrigeerd en dat ging altijd prima. Zelfs snelle partijen.

Waar je wel op moet letten is dat melodyne niet goed overweg kan met materiaal waar meerdere instrumenten in zitten.

Maar waarom download je niet de demo?

Terecht punt :okdan: Ik ben alleen niet zo goed in het direct begrijpen van software :dubbel: Dan loop ik weer uren te prutsen en YouTube-filmpjes te kijken, op zoek naar iets dat vaak niet eens kan. Fouriers reactie klinkt veelbelovend en gelukkig heb ik bijna zomervakantie.

Melodyne blijft een top programma. Je moet er alleen wel echt mee leren werken, want het heeft geen van de structuur zaken uit andere DAW's.

Wat al gezegd word: download de demo en probeer t uit. Je leert Melodyne nu eenmaal niet in n uurtje, zeker niet zaken die wat dieper gaan zoals dat multigebeuren.

Back