DIY 909/jomox BD synth ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Hey,

Zijn er hier mensen die weten of er ergens een half kant en klaar kitje bestaat om zelf een losse bd synth te bouwen a la jomox M-base01. Volledige midi (keyboardrange) control hoeft van mij niet, slechts midi triggeren via standaard C1 toets is voldoende. Het Liefst een identiek geluid als de TR 909 bd. Ik heb een vrij laag serienummer namelijk, en wil niet verder laten modden aan deze bak.

Ik heb gefascineerd zitten lezen over de 9090 zelfbouw pcb's uit de Uk , maar het gaat mij puur om enkel de bd, met een stuk of 6 verschillende potmeters voor verschillende tweakmogelijkheden.
Zelf heb ik ervaring met basis soldeerwerk als kabels, kleine reparaties, maar niks vanuit scratch iets bouwen.
Schema's lezen zal ik wat extra hulp hier en daar bij nodig hebben.
Heeft iemand tips of suggesties? :) ?

Ziet goed uit :) te triggeren via de trigger out van de TR 909 neem ik aan ...... (rimshot gebruik ik toch zelden)

Is dat niet zo'n broodje van een zelfbouw rack, die ik bij Music house heb zien staan, volgens mij wel ...
Aan één zo'n los broodje heb je weinig, of niet ? zoals voeding moet er nog bij bv.
Kastje eromheen bouwen lukt zelf wel ..... Of direct inbouwen aan de zijkant van de 909 :D

-Is dit dingetje los te gebuiken ?
-wat zijn de beste plekken om dit moduletje te halen ?

Ik moet zeggen, erg vet dat analogue solutions .... schaam mij dood dat ik het niet eerder heb gezien :erm:

Nee, Music House verkoopt weer Analog Systems. ;)

Je kunt zo'n module best lost gebruiken. Voeding is heus wel iets op te vinden en het is natuurlijk een leuke basis om nog wat knoppen op te zetten. :)
Alleen die 100% 909 emulatie geloof ik niet helemaal...

errrr waarom een 909 BD emulator inbouwen in een 909??

wel leuk bakje! ik denk dat ik de 909 schematics es zal bekijken en zelf zoiets maken.. mij gaat et toch ook maar om goeie basdrums, de rest valt te samplen :)

Back