Overlays voor de FA- series van Roland.

L3N

Ouwe rot
Beste FA-0X bezitters,

Ik heb contact gezocht met een bedrijfje dat voor een lagere kosten synthesizer overlays produceert voor o.a. de FA-06 en de FA-08 en later ook voor de FA-07.

Deze overlays zijn van een hoogwaardig krasvast materiaal gemaakt met een anti-glare filmlaag voor de displays. De kwaliteit is te vergelijken met de kwaliteit van de Synthgraphics overlays.
De prijs bedraagt $75+$10 verzendkosten Tenzij er een grotere oplage wordt geproduceerd kunnen de kosten lager uitvallen.

Het bedrijf is vrij klein maar ze hebben grootse plannen..

Voor meer info.
https://m.facebook.com/MyrkInstruments

Bedankt voor dit bericht. Persoonlijk snap ik niet waar de wens vandaan komt om een overlay te willen hebben. Ik maak mijn FA eerst zachtjes schoon met een stofdoek, en daarna met een licht vochtige doek en ik heb geen krassen op mijn scherm.

Het heeft meer te maken dat tijdens optredens, bij een bepaalde lichtinval het frontpaneel minder goed leesbaar is. Dan is het toch fijn dat er een kleurtje uitspringt. Althans zo is het meer vanuit mijn optiek :koffie:

Vorige week heb ik Rolandce gemaild vanuiit de klantensevice pagina en ze gevraagd of ik net als in de VS gratis overlays kan ontvangen. In de VS krijg je de overlay na het registreren van je product.

Ik kreeg vrij rap een reactie met de vraag of het adres dat ze van mij hadden het juiste adres was. 5 dagen later had ik de overlays voor mijn 06 in huis.

Wel beter leesbaar in he5 donker. Tips hoe ik ze vast kan maken? Ze zijn wel vrij dun maar passen perfect. Ik ben bang als ik lijm gebruik dat de lijm het bobbelig maak.

Dit draadje doet me denken aan de ongelimiteerde gulheid van Bax.

1 x Roland JD-Xa analoge/digitale crossover synthesizer € 1.619,00
1 x Roland RAM-RCE-OVERLAY JD-XA Panel Overlay € 5,00
Normaal € 1.624,00
Nu als combinatie voor € 1.623,00
Uw voordeel € 1,00

Wowzers. Met die 1 euro voordeel gaan we eens lekker op reis ofzo.

Dit draadje doet me denken aan de ongelimiteerde gulheid van Bax.

1 x Roland JD-Xa analoge/digitale crossover synthesizer € 1.619,00
1 x Roland RAM-RCE-OVERLAY JD-XA Panel Overlay € 5,00
Normaal € 1.624,00
Nu als combinatie voor € 1.623,00
Uw voordeel € 1,00

Wowzers. Met die 1 euro voordeel gaan we eens lekker op reis ofzo.[/quote/]

Het gaat er om dat veel FA , XA en andere Roland toetsen met een glimmende afwerking dat de teksten niet goed leesbaar zijn vanwege de glinsteringen. Inmiddels is er iemand die veel tijd heeft gestoken om een overlay te laten produceren zodat de afwerking mat wordt, maar inmiddels doet Roland ze ook gratis van de hand zodat het probleem voor vele gebruikers op gelost is.

Ik was het al aan het veranderen, want ik ben inderdaad behoorlijk chagrijnig wat overigens niets met jou te maken heeft

Back