• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Amiga pretpakket (A500, A500, A3000T) en Atari ST1040

Yoozer

vorbei
Wat is er in de aanbieding:

1 x Amiga 500, made in Hong Kong (amber + groene LED) inclusief PSU, inclusief Workbench 1.3.3 disk

1 x Amiga 500, made in West-Germany (amber + rode LED) inclusief PSU. De getoonde Workbench 1.2 disk werkte helaas niet helemaal correct meer, en de batterij van de klok moet vervangen worden volgens de foutmelding.

1 x Amiga 3000T, inclusief muis en toetsenbord. Helaas is bij de numpad de .-toets er af.

Er zijn 2 floppy drives, een (single?) speed CD-rom en een tapedrive aanwezig.

Van wat ik kan zien zitten er geen expansion boards in.

De monitor-aansluiting achterop heeft een zgn flicker-fixer - je kunt dus een gewone PC CRT op de 3000T aansluiten, geen speciale Amiga monitor vereist.

1 x Atari ST1040 met SM124 B/W monitor:

Wat krijg je er allemaal bij?

Een 1084S monitor!

Joysticks!

Muizen (3 stuks totaal), een Akai MIDI interface, en een sampler-doosje (RCA input)

Diverse literatuur (Duitstalig):

Nog meer literatuur (Duitstalig, over Workbench 2.0)

Wat zit er in de klapper:

Software voor de A3000T:

Een 5.25" externe Konica floppy drive:

Een 5.25" externe floppy drive van onbekend merk:

(continued)

2 mysterieuze schakelaartjes aan de zijkant van een van de A500s, hoogstwaarschijnlijk een resetknop:

Ik heb niet geteld, maar iets van 200 diskettes (niet op foto afgebeeld).

Caveat emptor:

De A500s starten beiden op, maar de tweede geeft de batterij-melding. Beiden zijn ze in staat ProTracker te laden.

De A3000T start op, maar geeft een foutmelding dat er een block in gebruik is. Ik vermoed (maar weet niet zeker) dat de harde schijf niet meer in topconditie is.

Van de floppies werken er een hoop niet meer; ze geven aan dat er even wat Disk Doctor nodig is, of dat er sectors missen. Echter, als het goed is smijt je hier zo snel mogelijk een Gotek in en kijk je niet meer naar de floppy's zelf, tenzij je digitale archeologie wil plegen.

Wat mag al dit moois kosten?

Nou, ik keek even op Marktplaats, en daar zag ik A500s (zonder extra's) weggaan voor 80 euro. De A3000T is wat lastiger; het is een zeldzaam ding dat vrijwel nooit aangeboden wordt, maar aan de andere kant kan ik 'm helaas niet werkend met Lemmings laten zien (dat deed 'ie een jaar of 5 geleden nog wel zonder problemen).

Sowieso is het hele pakket voor de liefhebber die reserve-onderdelen nodig heeft en/of er nog iets van in oude glorie wil herstellen. Mijn startprijs is:

300 euro.

Het hele zwikkie neemt makkelijk de kofferbak van je Twingo in beslag, dus alleen afhalen in regio Venlo. Ik ben eventueel ook bereid de lading geheel naar mijn werk in Eindhoven te verhuizen, maar dan moet er al wel een deel van het bedrag overgemaakt zijn; ik ga dit niet voor mijn plezier meesjouwen.

Oh ja, ik heb video's gemaakt van het opstarten van al de apparaten, dus mocht je bewijs willen hebben in HD, dan gaat dat.

Helaas heb ik bij de ST geen muis, dus kan ik niet demonstreren hoe die een DX7-editor laadt.

Oh ja, mocht je ontzettend goede argumenten hebben, dan valt er over de prijs te onderhandelen. In ruil geen interesse :) Bedankt voor het lezen!

Ik heb twee hele serieuze mogelijke kopers dus bij voorbaat staat alles even op gereserveerd.

En daarnet is alles weggegaan naar de nieuwe eigenaar. :slotje:!

Back