vroeg mij dat ook af ooit, kan niet vanuitzichzelf maar wel met een MIDI tool doosje
"Hi all,
I'm just resurrecting this old thread to spread some info, that I managed to polychain my MS2000 with a microkorg to achieve 8 note polyphony.
I used a Midisolutions Event Processor to route every second note to the microkorgs midi-channel, so the notes assignments are alternating between those two.
"
Mijn MS2000 gaat niet meer aan nadat ik volgens mij de verkeerde power supply erop heb aangesloten, toen ging die heeel erg raar ruiken, een vieze lucht die ik niet eerder heb geroken. Valt daar nog iets aan te doen?
Als je het niet aandurft naar een reparateur brengen ..
Mogelijk is het alleen maar een simpele component die is doorgefikt (daarmee is de rest van de machine hopelijk bespaard gebleven).
Zover ik weet heeft de Microkorg geen setting voor poly-chainen, maar met een MIDI Merge box zou het denk ik wel moeten kunnen.
Wat wellicht (zonder MIDI Merge box) ook zou kunnen:
MS2000 > Microkorg (waarbij de MS2000 de master is en de Microkorg de slave)
óf
MIDI/Master kb > MS2000R > Microkorg
(de MS2000R het eerst aangesloten op het MIDI/Master kb)
En dezelfde sounds zullen in beide units geladen moeten zijn.
Echter geen garantie dat het (goed) werkt, want poly-chainen met een MS2000/R heb ik nooit zelf gedaan.
Mijn MS2000 gaat niet meer aan nadat ik volgens mij de verkeerde power supply erop heb aangesloten, toen ging die heeel erg raar ruiken, een vieze lucht die ik niet eerder heb geroken. Valt daar nog iets aan te doen?
Dat hangt er helemaal vanaf wat er doorgebrand is. Je kan 'geluk' hebben (1 simpele component), pech (volledig afgeschreven) of iets daar tussen. Je zou 'm even open kunnen maken om te kijken of je misschien iets verschroeid ziet, maar dit is niet altijd (goed) te zien. En soms / vaak is er meer stuk. Even iemand erbij halen die er verstand van heeft lijkt me het beste. 't zou toch zonde zijn om 'm nu al af te schrijven...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.