Novation Circuit update 1.6 voegt panning toe

Ze doen goed hun best ja, netjes . Al had panning er van het begin op moeten zitten toch, lijkt me een vrij basic feature.

Is de Circuit trouwens goed te gebruiken als sequencer? Je kan synth 1 en 2 toch gewoon als sequencer gebruiken en de midi naar een sampler sturen? Loopt dat een beetje stabiel? Kan z'n processor dat aan? Verder heb je dan ook nog 4 notes op ch10..

Gisteren gekocht en nu al een update! Na een dagje spelen ben ik al zeer onder de indruk van dit kleine monstertje, leercurve lijkt steil maar valt reuze mee. Alleen jammer dat ik die Isotonic editor niet aan de praat krijg ;{

@Furious5 Op YB staan enorm veel videos van de mogelijkheden

bv
How to connect & sequence external synths using Circuit (Beginner Friendly Tutorial)

...
Is de Circuit trouwens goed te gebruiken als sequencer? Je kan synth 1 en 2 toch gewoon als sequencer gebruiken en de midi naar een sampler sturen? Loopt dat een beetje stabiel? Kan z'n processor dat aan? Verder heb je dan ook nog 4 notes op ch10..

Ja dat kan en dat loopt stabiel. Ik gebruik m zelf ook als sequencer voor mn BSII. Synth 1 gebruik ik de midi voor, dan moet je in de mixer synth 1 het volume wegdraaien (niet uit doen, want dan komt ook de midi niet door). Synth 2 gebruik ik wel voor de audio. Heb de BSII wel zo ingesteld dat ie de clock van de circuit ontvangt.

Volgens mij heb je gelijk wat betreft het ch 10, maar dat weet ik niet zeker.

Al met al een erg veelzijdig ding wat de inspiratie aanwakkert. Bij mij gaat ie de deur niet meer uit. En inderdaad, Novation heeft het wel begrepen als t gaat om updaten.

Panning is leuk, maar voor mij veel spannender: steps buiten het grid kunnen plaatsen, voor minder rigide feel, maar ook: retriggering/flam!

Panning is leuk, maar voor mij veel spannender: steps buiten het grid kunnen plaatsen, voor minder rigide feel, maar ook: retriggering/flam!

dit is idd cool, maar geldt dit niet enkel voor de sample/drum track? De synth tracks kunnen dit toch niet? Da's extra jammer als je hem als sequencer wil gebruiken voor externe midi samplers...

Novation zou een Circuit Sequencer moeten maken. Die synths vind ik qua klank tegenvallen in de demo's die ik hoor, er mist wat bite. Maar de sequencer werkt erg makkelijk zie ik, een 8 track sequencer zonder de synths zou erg interessant zijn...

Ik heb de mijne nog niet ge-update, maar afgaande op een demo die ik zag lijkt het toch ook te gelden voor de synths, tenzij hij een synth-stab als sample had.
Tweedehandse informatie dit, dus, maar zodra ik het zelf kan testen laat ik het weten!

edit: Je hebt (jammer genoeg) helemaal gelijk!
Dat maakt het wel een stuk minder interessant.

Een soort Circuit Beatstep Pro zou trouwens inderdaad een goed idee zijn.

Ik krijg nog steeds die MSVP120 error helaaS pff
IK WIL AAN DE KNOPJES DRAAIEN !!!

>pan werkt ook of synth ja<

Back