cubase sx hakelt soms

darkxceed

Ingeburgerd
Beste cubase sx experts.

Kunnen jullie me soms helpen met het probleem dat zich bij mij voor doet.
Cubase sx hakelt soms, hij krijgt een peak in de vst performance.
Gebruik alleen halion, en wat effecten.

Vst Performance is ongeveer 25%, op mijn p4 2,4 Ghz, 512mb ddr, asus board.
Af en toe krijg hij een overballance dus in de performance , audio valt dan ff weg, en zit dan uit sync qwa audio en midi.

kunnen jullie me misschien helpen?

groetjes bart.

Dan zijn er waarschijnlijk achtergrond processen die roet in het eten gooit.

Zoek even op het SF tips op over sites waar je dat soort dingen kan optimaliseren.

En defragmentatie kan ook wel eens helpen.

Hier heb ik ook wel eens last van en da's hoogst irritant.
(vooral samen met Ableton)

Je kunt nog wat met ASIO buffers en VST performance spelen.

Achtergrond processen weg gedaan, defraggen zouk es een keer kunnen proberen.
Asio 2 buffers naar max gezet, geen verschil.
combi van halion en drumatic is dodelijk. :S

wat bedoel je met vst performance, daar kun je toch nix aan veranderen?

hmmtja voor zover ik weet ook niet. Bij het programmeren van vsti's hou ik er zelf rekening mee ;)

maar tis makkelijk om eens dingen die op de 8ergrond draaien uit te zetten. Msn bijvoorbeeld. In je taakbalk zie je bij de klok enorm veel staan vaak. SLuit het allemaal af allemaal CPU en RAM voor niets :)

In je windows kan je trouwens ook voor windows de prestaties instellen. Als je slim bent zet je alle foefjes etc. en effecten ed. uit :) kost alleen maar kracht voor niets. Of je menutje mooi infade als je er op klikt of gewoon tevoorschijnkomt... tja mij maakt het niets uit maar het kost kracht ;)

Staat ergens bij configuratie scherm>systeem en dan tabblad ergens (prestaties? weet niet meer uit me hoofd)

heb xp op klassieke versie gezet qwa uiterlijk, en prestaties van die staan op niet geaccellereerd.
Fading gedoe van windows natuurlijk ook uit gezet.
Mja deze dingen zijn onderdelen die constant cpu kracht gebruiken.
Ik heb echt een piek van 1 a 2 seconden.

Sinds ik cubase gekocht heb, heb ik verdomme meer problemen dan een gekraakte. steinberg stelt me echt teleur.

=(

Zit je ook met die PC op internet?

Zit je ook met die PC op internet?

Mocht je ook met de desbetreffende PC op internet gaan dan heb ik ook nog een tipke. Draai eens adaware en ruim je spyware-shit op. Dit heeft mij in het verleden weleens geholpen. Het werd door een voorganger al eerder gezegt het ligt waarschijnlijk aan een achtergrond proces, deze kan overigens ook verborgen zitten. Probeer Adaware. Is gratis te downloaden. Die kleine foefjes van windows uitzetten (smooth fonts en fade ...). Echt mensen dit gaat alleen op als je een pentium 2 - 266 mhz hebt. Ik heb het getest en het scheelt op een score van 13423 punten(bij wijze van) 0.20 punten. Een screensaver kan hoogstens hinderlijk zijn meer niet.

Groeten Astro.

Laatst gewijzigd:
Ik ga het morgen metteen proberen
Zou idd es iets met internet kunnen hebben, word gek van die reclame.
Of heeft adawer daar nix mee te maken.

Maar ga dit zeker proberen
bedankt

ps, spyware? hoe verwijder of bewerk je dat? iets met kazaa, heb zelf kazaa light.

Kan ook ja.

Kan ook ja.

Origineel geplaatst door darkxceed
Ik ga het morgen metteen proberen
Zou idd es iets met internet kunnen hebben, word gek van die reclame.
Of heeft adawer daar nix mee te maken.

Maar ga dit zeker proberen
bedankt

ps, spyware? hoe verwijder of bewerk je dat? iets met kazaa, heb zelf kazaa light.

Veel popups zijn direct met de desbetreffende site verbonden maar er zijn inderdaad ook popups die zich al in je systeem genesteld hebben. De kans is groot dat je die ook verwijderd.

Succes.

Jeroen.

heb adaware geprobeerd maar nog steeds problemen...

triest....

Volgens mij zit er in cubase een timertje, net als versie 2 uit is dat versie 1 verkloot gaat8o)

mja...

kweet ook niet wat ik met windows-systeem-prestaties kan toveren.

kan ik daar iets tunen van mijn pc of alleen monitoren?

Formatteer alles gewoon eens. Het is altijd een instelling die verkeerd staat of verkeerde drivers of irq of ... rot systeempje(vol kazaa/inet crap )

Hellow... ik ken het probleem... Inet heeft bij mij mijn timing met logic echt kapot gemaakt. Niks klinkt nu strak meer.

Ook als ik alles formateer, defragmenteer en opruim mijn compu blijft haperen. zelf alleen met logic draaiende, hoorde ik nog hakkelingen in de 16den. Ik heb nog mijn oude atari en als je dat hoort loopt alles als een trein.

Een probleem met windows is dat als je iets aan het doen bent, bijv audio opnemen met logic, dan kan er een interrupt plaats vinden die in je opname te horen is. (een klikje, vertraging, etc.)

ik zoek eigenlijk ook een oplossing hiervoor... Ik zou graag willen weten of iemand een ander programma gebruikt voor bijvoorbeeld allleen de midisequensing?

Logic werkt bij mij eigenlijk beter als je geluid opneemt met een ander programma zoals soundforge... etc..

Grtz Brmz

mja, ik heb er in het begin geen last van gehad tot 6 maanden later.

verder heb ik makkelijk kunnen msn'n internetten, enzo...

tis een interupt die ineens veel geheugen pakt, en dat zorgt dan voor een hakeling
dit als ik systeem beheer - prestaties moet geloven.

Back