Bijna aankopen.

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Ja,je kent het wel,die twijfel,zal ik het doen of niet,en toch zo maar gelaten wegens te duur,of zo,geen plaats,qualiteit niet goed,merkgebonden,uiteindelijk iets anders gekocht.

Ooit de Yamaha FSR1 willen kopen,maar wegens bijna niet te programmeren toch niet gedaan,desondanks dat de klanken fantastisch klinken.Nu wel 2de hands kribbelt het nog altijd maar zo rond de 900 euro gaan uitgeven?Kan vanbuiten spiksplinternieuw uitzien,maar vanbinnen een tikkende tijdbom zijn.

Het is FS1R hoor, niet FSR1. Nou ja, detail....:)

Ik denk dat die bakken nog wel meevallen qua tikkende tijdbom-gehalte. Zit kwalitatief goed in elkaar en ik heb nog niet gehoord van problemen met deze unit. Ik heb een paar jaar terug wel de geheugenbatterij moeten vervangen, maar dat is op zich niet zo gek natuurlijk.

Hardcore FM-programmeren is niet eenvoudig inderdaad en bovendien erg tijdrovend vanwege de schaarse user-interface. Gelukkig zit deze bak helemaal vol met presets en kan je die als bouwstenen gebruiken voor je eigen patches. Dus op een eenvoudiger niveau valt er echt nog behoorlijk wat te editten gelukkig. Als je er wat tijd instopt kan je met deze syntrh echt te gekke dingen doen! (al geldt dat natuurlijk voor heel veel synths :D).

Geen bijna aankoop, maar een bijna gratis gekregen die ik heb misgelopen. Zo'n twee jaar geleden stond er in het lokale winkelcentrum een synth keyboard (DX7 ofzo) met steun etc. en een briefje "gratis", door een nieuwe winkelier in het magazijn gevonden. Kwam hem tegen op weg naar de supermarkt. Gedacht, "ach, die staat er straks ook nog...".

Toen ik terugkewam was hij natuurlijk foetsie...

Boss dr110 voor €7,50 achter glas hier bij de kringloopwinkel, wilde thuis eerst ff opzoeken wat het nu precies was :stupid, maar natuurlijk was ik dit alweer vergeten toen ik thuis aankwam. Toen ik eraan dacht en weer bij de kringloop was... pleite, was in tijdsbestek van 1,5 uur ofzo en ik woonde op 2 min afstand.. Toch jammer

Ah, een pech-topic! Een geschikt moment om deze frustratie van me af te schrijven...
Wel een beetje off-topic want geen synth.

Tussen kerst en oudjaar liep ik door een strak georganiseerde kringloopwinkel. Alles netjes gesorteerd. Kledingstukken, mooi op soort en kleur. En zo ging het door. Er was ook een afdeling met materialen en gereedschappen. Allemaal netjes in bakken geordend.
Wow, een bak vol verschillende handboren! Dat zie je niet vaak.
Er lagen twee types in de bak.
shopping

shopping

De tweede heeft mijn interesse. Niet om te boren maar omdat er een haakse overbrenging in zit. Er lagen een stuk of vijf in de bak, niet alleen de goedkope van de afbeelding maar ook soepel lopende met een groter getand wiel. Oh, wat liep deze lekker, duidelijk beter dan de rest. En dat voor €4,50! Perplex dwaalde ik nog even rond.

Toen liep ik terug om de grote te pakken. Huh, wat was dat? De grote was weg.
Sterker, ze waren allemaal weg! Er lagen alleen nog boren type 1 in de bak, de rest was verdwenen! Hoe kon dit? Zoekt iedereen naar die dingen of zo? Zijn ze misschien in een aparte bak gelegd? Nee, niks te vinden. :stupid

Ik keek rond in de winkel. Waar was die gast met MIJN boren? Nee, niks. Ik liep nog een keer terug. Had ik niet goed gekeken of zo?
Teleurgesteld reed ik naar een andere kringloopwinkel in de buurt. Ook daar lagen ze niet.

Laatst gewijzigd:
ik koop meestal gewoon. tenzij de verkoper zijn prijs te duur is en er niks wil afdoen ondanks mijn aantonen dat ie boven 't gemiddelde zit; Is de ideale manier om geld te besparen: als ie niet buigt, koop ik niet. Soms hoop ik dat ie niet buigt :D

Gaat eigenlijk meer over muziekinstrumenten hoor,is de bedoeling van deze topic.
In 'algemene discussie overige' kun je wel andere zaken inzetten.
Enfin...

Back