Hoi allemaal, ik ben de vriendin van Errol,
Ik volg deze discussie sinds gisteren, en ik wil alleen eenmalig hierop reageren
Als er niets op de hku te leren zou zijn zou ik al lang met deze opleiding zijn gestopt.
Enkele vakken zijn zeker zeer interessant,
en zonder deze school zou het heel moeilijk zijn geweest om deze informatie toch te krijgen.
Een opleiding als deze is op zich echt een heel cool iets, het is alleen heel erg jammer dat er regelmatig niet op een effectievere manier lesgegeven wordt.
Je zou zo ontzettend veel meer kunnen leren als enkele leraren iets beter/concreter les zouden geven.........Ik ben
heel leergierig, maar ik heb natuurlijk ook een bepaalde voorkeur voor de dingen die ik wil leren, dit verlangen word vaak niet vervuld, en dit wordt vaak versterkt door opdrachten , die voor mij niet veel nut hebben waar ik toch tijd in moet steken, terwijl je die tijd beter
zou kunnen besteden.
Ik heb nu regelmatig maar 1 les per dag, en als je helemaal naar school hiervoor gaat en dan ook nog zeer weinig leert,
en je hiervoor intotaal wel meer dan 4 uur tijd kwijt bent (incl. reistijd), heb je soms wel het idee dat je meer leert als je die dag thuisblijft en in die tijd aan een leuke opdracht werkt ofzo.Maar er is een aanwezigheidsplicht van 80% dus meestal ga je dan toch maar....
Deze opleiding is vooral heel erg geschikt als je zelf niet de motivatie kunt opbrengen om elke dag veel tijd in muzikale ontwikkeling
te steken.D.m.v lessen en opdrachten wordt je hiertoe wel gedwongen.
Het is natuurlijk ook heel prettig dat je met veel studenten bij elkaar
bent, van elkaar kun je natuurlijk ook leren.
Mijn mening staat op zich niet los hoor, ik praat regelmatig met mede studenten over dit probleem en we vinden veel raakvlakken op dit gebied.
Er zullen ook heus wel veel studenten zijn die vrijwel compleet tevreden zijn over deze opleiding.
En nogmaals ik wil deze school echt niet helemaal afkraken, want er gebeuren ook zeker veel goede dingen
waar ik veel aan heb.
Van bepaalde dingen wist ik nog eens niet dat ze bestonden voordat ik aan de opleiding begon.