[Glitchy/electronic] - Bizar

SB-SIX

Ouwe rot
Bizar is het woord wat regelmatig in mij op kwam na de contest. Een enorme hoop berichtjes en vragen zijn er op me af gekomen, erg leuk.

Een beetje als dank daarvoor een nieuwe track gemaakt, waarin ik een aantal opmerkingen heb meegenomen die er gegeven waren als feedback. Ik had ieder geval beloofd om in de volgende track (deze dus) de percussie wat complexer te maken. Wat vinden jullie, is het gelukt, is het te complex of te simpel, ik ben benieuwd!

http://soundcloud.com/steeboo/bizar/s-3zjl8

haha, een usb-stick van zoveel terrabytes, te gek. Dus jij hebt dat nummer niet gemaakt, maar wellicht je toekomstige ik. Zo klinkt het ook.. Prachtige geluiden, keigoeie atmosfeer, heb me geen seconde verveeld. Mooi mooi, deze wil ik wel op mp3 als ie af is.. graag. ;-)

Ik vond geen 'rode draad' in dit stuk en dat irriteerde me. Maar dat betekent meteen ook dat het een gevoel losweekt en is dus een meerwaarde.
Arty. Science Fiction. Space. Ok 4 me.

Laatst gewijzigd:
Mooie track. Had echter ook een "rode draad" leuk gevonden, maar de basis is er natuurlijk...het pakt me :)

haha, een usb-stick van zoveel terrabytes, te gek. Dus jij hebt dat nummer niet gemaakt, maar wellicht je toekomstige ik. Zo klinkt het ook.. Prachtige geluiden, keigoeie atmosfeer, heb me geen seconde verveeld. Mooi mooi, deze wil ik wel op mp3 als ie af is.. graag. ;-)

Top thanks, ik zal je binnenkort een mp3tje sturen! :)

Ik vond geen 'rode draad' in dit stuk en dat irriteerde me. Maar dat betekent meteen ook dat het een gevoel losweekt en is dus een meerwaarde.
Arty. Science Fiction. Space. Ok 4 me.

Jammer dat het irriteerde, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar kan helaas geen tracks maken die iedereen leuk vind. De rode draad zit er wel degelijk in, maar dan moet je het nummer misschien nog 800x luisteren :P Er gebeurd heel veel en het is natuurlijk een beetje een bizar nummer waar je af en toe op het verkeerde been gezet wordt, en daarvan weet ik dat niet iedereen dat kan waarderen, maar anderen weer wel.

Mooie track. Had echter ook een "rode draad" leuk gevonden, maar de basis is er natuurlijk...het pakt me :)
Thanks! De rode draad zit 'm in de noten aan het begin. Dit is het thema, en komt in alles terug. De glitches zijn volgens dezelfde tonen, zelfs de kick is getuned in het zelfde schema, en de strings/pads ondersteunen allen de root note. De opbouw is verre van standaard met tempo wisselingen en een paar onverwachte wendingen, maar in grote lijnen is het Opening thema -> spanningsopbouw -> thema -> andere opbouw -> thema -> outtro

Geintje natuurlijk :)

Vette Shizzle die track!

Attachments

• Just Say no to Mp3.jpg
    Just Say no to Mp3.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 149
Vet hoor! Heb je buiten je modulair nog andere doosjes gebruikt? Effecten drumdingesen? Ik vind de reverb erg fijn. Ik houd heel erg van ritmische tracks, dus deze gaat er heel erg in bij mij.

Vet hoor! Heb je buiten je modulair nog andere doosjes gebruikt? Effecten drumdingesen? Ik vind de reverb erg fijn. Ik houd heel erg van ritmische tracks, dus deze gaat er heel erg in bij mij.

Thanks Krek! Ja het main thema (waar deze ook mee begint) komt uit de novation peak, met ook de reverb van de peak. Die vind ik ook erg nice. De rest is idd eurorack. Ik heb standaard 2 outs van m'n eurorack lopen naar een empress echo system en een strymon bigsky, die zijn ook een feestje wat mij betreft.

Lekkere track hoor! Beetje uit mn comfortzone, maar ook weer niet dusdanig dat ik me ongemakkelijk voelde... Vaak zijn die glitches zo metalig dat het me zeer doet aan mijn oren, dat is hier niet het geval. Het is geen track die ik nog vaak op zal zetten, maar ik vind het knap gemaakt en heb er met plezier naar geluisterd!

Back