[Chill out/easy listening]EnTrancer - Funkadelic

EnTrancer

Ingeburgerd
hallo synthfreaks! 8o)

Ben de laatste paar maanden niet echt meer produktief geweest op muziekgebied, maar van de week had ik ineens weer inspiratie en zowaar heb ik de track ook afgemaakt! :P

Wat bijkomende info:

Het is een chill out nummer met een heel rustig begin dat langzaam maar zeker tot grotere hoogte stijgt (letterlijk en figuurlijk). Beetje geinspireerd door het nummer van Fatboy Slim - Bird of prey...

Gemaakt met: Flstudio, samples, vsti en, jawel, Evolution mk249c.
Hoe lang aan gewerkt? 4 dagen
Lengte van de track: 5.44 min
Pakjes sigaretten: 3 :W

Ik hoop dat jullie er wat commentaar op willen geven :)

de link:

http://www.deadmurder.com/board/two-song.php?id=2475

vind het wel een lekkere track sander... moet zeggen dat je technieken aardig verbeterd zijn,alleen vind ik de bass niet helemaal zo geweldig,zou nog wat aan die bass-sound werken de nootsetting is opzich wel okey denk ik,ook leuke percussie gebruikt,geeft idd een wat easy listening gevoel...de track bouwt lekker langzaam op,lekker bel geluidje..
na de break komen langzaam de melodieen wat op,en dat geeft een lekker chill gevoel!!!
lekker dreamy einde...nice job!!! ga zo door!!!

Bedankt voor het positief commentaar, dat doet me deugt. :halleluja

Zijn er nog meer mensen die hem willen beluisteren en willen becommentarieren?

Zeer goed gedaan :okdan: .

Het luistert heerlijk weg, en wat een fantastische fluit er door heen (sample????).
Alleen die bas kan wat beter. Misschien wat afwisseling erin?

Origineel geplaatst door JaDeX
Zeer goed gedaan :okdan: .

Het luistert heerlijk weg, en wat een fantastische fluit er door heen (sample????).
Alleen die bas kan wat beter. Misschien wat afwisseling erin?

Die panfluit heb ik uit Ethnosphere vsti van Soundburst: http://www.soundburst.com/ethnosphere.html Kan ik je zeer aanraden! :halleluja

Basslines zal ik de volgende keer wat gevarieerder maken. Tnx voor het luisteren! :)

Laatst gewijzigd:
Om het geheel af te maken,zou ik wel wat aan je bassline doen,vind hem een beetje een stoppend effect hebben,alles klinkt lekker rollend behalve de Bassline,klinkt een beetje brak.

Een betere Bassline zou de track als geheel beter doen!!!

Origineel geplaatst door justin
Om het geheel af te maken,zou ik wel wat aan je bassline doen,vind hem een beetje een stoppend effect hebben,alles klinkt lekker rollend behalve de Bassline,klinkt een beetje brak.

Een betere Bassline zou de track als geheel beter doen!!!

Ok de bassline it is, ik ga eraan werken! Bedankt voor je commentaar! :)

Die bassline gaat idd vervelen en iritant worden gedurende de song.... rek het uit in variatie over 16 maten ipv. de vier die je nu gebruikt.

Vanaf 2.30 als de pads erin komen en de bass wegvalt wordt'ie interessant....

Ik snap donders goed dat variatie errug lastig is als je continue in een loop je sounds aan het tweaken bent en dat is een leerproces, waar ik zelf ook nog moeite mee heb....

Als basis is dit zeker okay, ik zou op zoek gaan naar een andere bass-sound, en misschien te starten met de song, zoals je het vanaf de break doet.... want qua afmix klinkt 'ie best okay.

Back