je droom speakersysteem.

ano12112025

Gedeactiveerd account
je mag je speaker systeem vernieuwen in je studio. 8)
denk hierbij aan speakers,subwoofers,geluidskaarten,bekabeling.
(wat je maar nodig hebt om je speakers goed te laten werken).
en je hebt onbeperkt budget om te mogen shoppen.
wat gaat het worden en wat mag het kosten??.

fantaseer erop los.:biertje:
groetjes eduard sarens

Ik ben wel tevreden met wat er staat hoor: een paar dikke 15" Tannoy DC's aan een oude Yamaha eindversterker. Het enige dat ik zou willen veranderen is die dingen meer op oorhoogte krijgen, maar dat gaat in die ruimte niet. Dus: andere ruimte. :) En dan meteen ergens niét vlak naast waar de kinderen slapen.

Ik ben daar niet zo mee bezig maar met een cranesong avocet en neumann kh310d in een perfecte afgemeten en behandelde kamer zou ik wel tevreden kunnen zijn. :)

je droom speakersysteem
...
je hebt onbeperkt budget
nautilus.jpg

Ja, je vraagt erom hé. :D

Ik zou eerst moeten verhuizen/externe ruimte huren/kopen, voordat ik ga fantaseren.. is de moeite niet om top spul + ruimte behandeling te doen als je te weinig/geen plek hebt.. :(

Wel leuk topic .. word je alleen wel beetje hebberig van :D

Wat ik vroeger had, een stel mooie Magnepan magnetostaten vergezeld van een goede subwoofer omdat het laag voor dat soort speakersystemen toch nooit helemaal perfect wordt.
Het stereobeeld is ongeëvenaard wat mij betreft.
Maar een stel Martin Logans zou ik ook wel kunnen waarderen.
Of een mooi paar Etude Rhea bijv.
Dan zou ik ook wel m'n kamer moeten behandelen voor een optimale akoestiek.

Ampion two 18's :okdan: aan een Antelope set (voor mijn ruimte zal iets kleiner voldoen)
Voor huis tuin en keuken gebruik een set Argon 3 heb staan :kroon: Hele fijne (eerlijke) speakers

Attachments

• amphion-two18-complete-3267-0-8-1-1200x1200.jpg
    amphion-two18-complete-3267-0-8-1-1200x1200.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
ik heb ook zo mijn wensen ik heb mijn versterker nog niet uitgezocht.
ik zit nog te twijfelen tussen een Goldmund Telos 5000 die heeft een noise rating van 0,0005 procent. kost dat ($375.000) of een Pivetta Opera Only ($2.200.000) dan kan ik 192 speakers erop aansluiten :D

Attachments

• 20161110095433_10-pivetta-opera-only.jpg
    20161110095433_10-pivetta-opera-only.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 77
  • 20161110095433_5_goldmund_telos_5000.jpg
    20161110095433_5_goldmund_telos_5000.jpg
    119,6 KB · Bekeken: 79
Ik wil graag onzichtbare luidsprekers die ook geen ruimte innemen.

Geen idee wat zoiets kost overigens, maar als ik iets ondingen vind dan zijn t speakers wel.

Oeh! Een setje Neumann KH 310A L+R graag!
Een set Neumann KH420 is ook wel prima trouwens... :P

Ik gebruik nu een paar -niet lachen- gemodificeerde Philips 587 luidsprekers.
Erg neutrale speakers en door de MFB terugkoppeling een fenomenaal laag!
Inmiddels zo'n 40 jaar oud. Ik heb ze een tijdje terug gereviseerd en gemodificeerd.
http://forum.mfbfreaks.com/viewtopic.php?f=2&t=8813&p=163484&hilit=shut+up#p163481
Ik durf ze rustig tegenover menig nieuw monitor setje te zetten.

Mja, als ik dan toch mag kiezen wil ik ze best ruilen voor een setje KH310A. :okdan:

Attachments

• Neumann KH 310A.jpg
    Neumann KH 310A.jpg
    20,6 KB · Bekeken: 78
Wat een leuk onderwerp! Ben al n paar jaar aan t kijken naar het ultieme droom systeem voor in de studio. De keuze is teruggebracht naar 4 sets. Alleen het financieren hiervan is nog n beetje lastig. hahaha.

PMC QB1-XA. Toch wel het ultieme hippe systeem van dit moment. met ruim 4800 watt per kant kun je wel n aardig aardbevinkje veroorzaken in je studio....

Westlake SM1. Vreselijk antiek onderhand, maar wooooow. Wat maakt Westlake dikke systemen (heb nu zelf ook n groot Westlake systeem). Deze systemen zijn een beleving op zich...

Ocean Way HR1. Its BIG. ECHT BIG. dit is THUNDER to the max. Ik betwijfel alleen nogal of het inderdaad de preciezie heeft van bovenstaande systemen... Maar: als de volume knop open gaat is t wel feest!

Augspurger 215H met 218 sub. All Amercian classic. Groot, en het systeem dat alle rnb gasten gebruiken. Heerlijk systeem en zeer geschikt om voor te beluisteren om trommelvlies scheurend geluidsniveau

T enige wat n beetje jammer is, is dat t allemaal in de prijsklasse 150.000 tot 350.000 euro zit. snik....

Attachments

• PMC-QB1-XBD-A-3.jpg
    PMC-QB1-XBD-A-3.jpg
    43,6 KB · Bekeken: 81
  • Westlake sm 1.jpg
    Westlake sm 1.jpg
    38,5 KB · Bekeken: 79
  • Ocean way hr1.jpeg
    Ocean way hr1.jpeg
    6 KB · Bekeken: 77
  • augspurger 215h set.jpg
    augspurger 215h set.jpg