Kabels voor midi->Cv converter

4-Tek

Overjarig lid
Net mn kenton pro-2000 binnen gekregen. Das echt een van de betere dingen die je kan aanschaffen. Zeker in combinatie met mn ms-20... echt alles op dat ding is nu aan te sturen en te syncen met MIDI. Maar nu heb ik een probleem want op die Kenton zitten minijack aansluitingen en op de Korg van die dikke jacks... weet iemand waar ik daar kabels voor kan krijgen. Ik heb nu verlooppluggen gebruikt maar die zitten elkaar in de weg achterop de Kenton.. Bovendien haat ik verlooppluggen. Dan heb je stukken van 10cm plug uit je machines steken en daar blijft gegarandeerd wat aan haken.

Hebben ze dat niet toevallig bij the music house ofzo?

Bij musichouse hebben ze die ook.

die soldeer je toch even zelf
heb je ook gelijk de goede lengte

die soldeer je toch even zelf
heb je ook gelijk de goede lengte

Inderdaad (zolang het geen MIDI-kabels zijn...). ;)

Voor die grote pluggen heb je 1/4 inch (6,35 mm) mono jacks en voor die kleine 1/8 inch mono jacks nodig. Neem de geheel gemetaliseerde uitvoering van beide pluggen als je een beetje kwaliteit wilt, anders zijn er ook goedkopere plastic uitvoeringen van te krijgen. Voor de kabel kun je afgeschermd tweelingsnoer gebruiken, wat normaal gesproken voor huis-tuin-en-keuken stereo installaties wordt gebruikt. Voordeel hiervan is, dat je van 1 stuk kabel 2 snoeren kunt maken door de kabel uit elkaar te trekken. 2 kabels voor de prijs van 1 dus. :)

Thanx Wouter, dat is precies wat ik zoek. Ik moest toch nog es bij the music house kijken dus daar ga ik dan binnenkort es kijken.

Kwaliteit boeit volgens mij niet zo bij korte cV en gate kabels. Vaak kosten kabels en pluggen met zelf solderen bijna net zoveel of soms meer dan wanneer je ze compleet koopt. Dus daar doe ik het ook niet voor.

Back