Heb mijn EPs allemaal van MP afgehaald, wel lang naar gezocht hier.. er is me hier ooit weleens een Clavinet-Pianet Duo aangeboden maar die had veel werk. Toch is een EP wel echt een instrument wat TLC for life behoeft.
De Rhodes zijn ook mechanische modificaties voor, zodat ze wat lichter spelen. De mijne vind ik ook pretty heavy.. een Wurlitzer heeft wat mij betreft ook een prettigere actie, veel lichter... zit onder een Fatar of een Roland A90 bv
Oh.. en wees ook bewust van de HUM in de Wurly, een Rhodes ruist een beetje maar dat is niks in vergelijk met die hum. Geaard stopcontact helpt wel iets trouwens, maar verdwijnt nooit helemaal.
De 200a versie heeft een reed shield (stuk geaard aluminium boven de elementen). Dit zat in de gewone 200 niet. Heb dit nu ook in mijn 200 ingebouwd, scheelt wel iets maar toch is ie nog steeds hoorbaar.
Er zijn hiervoor nog wat modificaties op YT te vinden trouwens (moet ik nog es induiken)... en zelfs compleet nieuw opgebouwde pre-amps te verkrijgen. De versterker is de zwakke schakel in de Wurly maar voor puristen ook weer de sound natuurlijk.
Kortom.. het zijn instrumenten die meer van je vragen (in alle opzichten) dan er alleen mee spelen.

ow.. wat betreft de fysieke vereisten.. daar heeft Yoozer zeker een goed punt. Een Wurly is daarintegen met zijn 20 kg te vergelijken met een gemiddeld master klavier.. in tegenstelling tot de Rhodes, die weegt iets van 50 kg.
Hieronder bv een 200a met een hummetje voor het idee.