Time Of The Season (Exo)

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze ๐Ÿ˜ณ
Een tijdje geleden de vocals van "Time Of The Season" van de Zombies op het net gevonden en er een downtempo iets van gemaakt.
Drums komen uit een Kawai R100.
De rest van de instrumenten (Rhodes Seventy Three, Gem Caravan organ, knalgele basgitaar, electrische kermisgitaar en mijn zoetgevooisde stem) zijn midiloos dus alles is rechttoe-rechtaan ingespeeld.
Laat het u allen welgevallen!
Comments zijn uiteraard welkom ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Attachments

• It's The Time Of The Exo.mp3
    8,1 MB · Bekeken: 86
Klinkt best authentiek! (voor zover ik er verstand van heb..).

Het heeft ook wel iets van The Doors weg. Of is dit vloeken in de kerk? :-)

:W

Dat orgeltje vanaf 2:35 is supervet, van die klank hou ik. De effecten op de vocal vind ik niet zo (en vocal en Rhodes lijken elkaar qua mix wat in de weg te zitten). De drums zijn niet erg inspirerend, erg vlak. Maar dat stuk met dat orgel maakt alles goed.

De associatie met The Doors hoor ik ook wel.

Dat orgeltje... jaaaahhh dat heb ik ooit hier op het forum gekocht :D.
Het effect op de stem kan ik weinig aan doen, dat zat er al op.
Met faseomkering en wat galm erover heb ik het kunnen verbeteren want het was nog erger...
De drums zijn met opzet op het achterplan gehouden om er geen bietnummer van te maken ;).
Thanks!

Cheers,

Wowie bij R100 had je me te pakken
Maar dit is gewoon zwoelie boelie:
Fijne zomar alvast!

Ik had toch wel een paar keer een WTF momentje :D. Eerst dacht ik, he geinig, Hancock. Maar de Zombies trek ik maar slecht, sorry. Mij echt iets teveel hippydepippy. De mash up an sich vind ik wel goed gevonden. En natuurlijk een behoorlijk authentiek 70's sfeertje. Ennuh, strak gespeeld. Volgens mij straker dan het origneel.

Het effect zat jammer genoeg al op de stem.
Er zat vanalles op... flanger, spring reverb, plate reverb en nog wat tape delay.
Door met fase en tegenfase te spelen heb ik de stem wat meer op de voorgrond gekregen en een lichte hall erover om de rest van de effecten te vlakken.
Ik vind het origineel ook leuk hoor ;). (Robi trouwens ook ;) )
Thanks Krek!

Cheers,

Back