[ANDERS] Brand New: Attention @10sion

SynTheSister

Gereactiveerd actief
Iets heel anders dan:

Twee totaal verschillende drummachines met twee baslijntjes en een hoop gongen!
De Phil Collins drumsound meets de laatste snufjes en gadgets ofzo...
Eigenlijk lijkt het helemaal nergens op (kwa stijl dan) en eens iets geks en iets anders.
Ik vond de break zo mooi met al die gongen dat ik er ook maar het einde mee heb gemaakt.
Maar 115 BPM.

Hey, Dianne, niet helemaal mijn stijl, maar wel mooi gedaan en zeker origineel! Het eerste stuk vind goed in balans, maar vanaf 1:11 mis ik af en toe een beetje cohesie (iets van "glue" tussen de verschillende instrumenten dus), het klinkt dan heel erg "live" gespeeld (zie dat als compliment), maar ikzelf zou er denk ik voor kiezen om eea dus iets meer met elkaar te verbinden. Veel plezier met je verdere producties!

Hey Dianne, ik vond hem heel erg leuk.. heb 'm dan ook meteen geliked op YT, een commentje nagelaten, en op het notification-icoontje geklikt ;)

Heel origineel en mooi, veel verschillende invloeden door mekaar.. Mooie visuals ook !

Well done !

Grtjs,

Gloomy.

ik vind het begin erg sterk, inderdaad mooie samenhang tussen alle elementen, lekkere drumsounds, en groove! daarna moest ik even wennen aan de omslag naar een andere sound, maar als ik het benader als een track met meer klassieke songstructuur (intro, couplet refrein etc) pas het weer prima.

Inderdaad lekker anders :okdan:
Ik krijg ook sterke jaren tachtig associaties
en verwacht eigenlijk dan ook dat iemand als Annie Lennox opeens gaat zingen
En dat is dan ook meteen wat er nog een beetje mist: zang
of anders een langzame monofone legato melodie als contrast

Na anderhalve minuut in de compositie liep ik een beetje vast: een break met daarna een herhaling van de hele zwik ging het ook niet worden. Toen kreeg ik het idee om de Phil Collins drumkit in te zetten. Het “In the air tonight” verrassingseffect.

Bedankt voor de leuke reacties in ieder geval. De Korg Wavestation is een jaren 90 bak trouwens en ik hou erg van de sound en het is mijn grootste inspiratiebron de laatste tijd.
We horen inderdaad niets meer van Annie Lennox en misschien.... geh, geh, geh.

Back