WMD clear fader caps - ervaringen?

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Iemand ervaring met de doorzichtige fader caps van WMD? Ik ben aan het twijfelen om ze op mijn TTSH en Turing Machine te zetten, maar ze zijn best prijzig. Dus gebruikerservaringen zijn welkom!

ARP_a58c281c-8092-40cb-b151-c05b0c8dedf1_1024x1024.JPG

https://wmdevices.com/products/clear-fader-caps-for-eurorack-modules-50-pack

Ziet er wel beter uit dan zonder, op die TTSH.

Da's inderdaad wel een stuk goedkoper, bedankt voor de link. Misschien die eens eerst uitproberen. Lijken me alleen wel wat minder doorzichtig, weet niet wat voor effect dat geeft.

Ik bedoel dat er vast iets is wat ook werkt! dat van wmd lijkt op een soort silicone spul wat je ook vind in aquarium buisjes. Ik denk niet dat die van de ebay link genoeg flex in de bovenkant hebben dat het er mooi uit ziet (maar wie weet) De lichtdoorlatendheid is wel goed denk ik en er is ook vast een te vinden die daadwerkelijk past!! Het was dus maar een idee. Ik zou die 40/50,- nooit neerleggen voor zo iets, je zou zo iets zelfs zelf kunnen maken. :koffie: ;)

Edit: ik kwam ook deze tegen: https://nl.aliexpress.com/item/XPT0....html?spm=a2g0z.search0104.0.0.80951904zNB668

Laatst gewijzigd:
Ik bedoel dat er vast iets is wat ook werkt! dat van wmd lijkt op een soort silicone spul wat je ook vind in aquarium buisjes. Ik denk niet dat die van de ebay link genoeg flex in de bovenkant hebben dat het er mooi uit ziet (maar wie weet) De lichtdoorlatendheid is wel goed denk ik en er is ook vast een te vinden die daadwerkelijk past!! Het was dus maar een idee. Ik zou die 40/50,- nooit neerleggen voor zo iets, je zou zo iets zelfs zelf kunnen maken. :koffie: ;)

Edit: ik kwam ook deze tegen: https://nl.aliexpress.com/item/XPT0....html?spm=a2g0z.search0104.0.0.80951904zNB668
Ja, het is waarschijnlijk een kwestie van goed zoeken, maar de juiste zoekterm vinden is best lastig (de term "fadercondoom"werkt iig niet...:engel:). Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar gebruikerservaringen van de WMD variant. Alternatieven zijn uiteraard altijd welkom, zeker goedkopere! :D

Ik heb uiteindelijk een andere tip opgevolgd; een Behringer Ultra-Graph op de kop tikken en de kapjes die daar op zitten gebruiken :eureka:. Een FBQ3102 voor 5 tientjes op MP gevonden en die kapjes zien er veel beter uit dan de WMD dingen. Nu de Behringer zonder kapjes op een veiling zetten en dan zie ik wel wat de kapjes uiteindelijk gekost hebben. D'r zitten er 62 op en de TTSH heeft 57 faders, dus ik heb nog een paar spares. Deze kapjes geven de TTSH naar mijn mening meer een "finished" look en ook fijn: ze temmen de brightness van de LEDs een beetje omdat die iets minder zichtbaar zijn:

Dat ziet er idd een stuk netter uit:okdan:, de standaard ledfaders vind ik ook een beetje onafgewerkt er uit zien.

Ik heb een paar van die WMD caps. Inderdaad best prijzig.
Bovenstaande oplossing is nog mooier!

Back