probleem met nord rack 2

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
ik heb de laatse tijd wat problemen met mijn nord rack 2, het gebeurt soms dat ik niet meer dan 3 noten kan triggeren (unison deactivated en niet in mono mode,enkel een slot actief dus in principe zou hij over alle voices moeten kunnen beschikken.
Het is somps zo erg dat er helemaal geen geluid uitkomt ..
Het goede nieuws is dat ik hem tweedehands heb gekocht van kerel die hem op zijn beurt bij feeedback had gekocht en de garantie is nog steeds geldig....
Wat me ook nog opviel is dat de display van de laatste reeksen (diegene die de deur uitgingen voor 700 euro)bedekt is met een fragiel plastic membraantje ,terwijl de eerste reeksen toch een glazen display hadden.
Oke ik kan natuurlijk overkomen als een onverbiddelijke mierenneuker maar het achterdochtige duiveltje in mij vermoed dat er inferieure hardware werd gebruikt voor de laatste reeksen ...

anny insider information always welcome

Heb je naar de outmode gekeken? [Manual page 59]
Opnieuw booten helpt niet?

Clavia gebruikt nooit 'afgedankt' spul. Zoveel onderdelen besteld, zoveel in de productie.
En vooral met de NL2(X) zullen ze dat nooit doen, want dat is hun boterham!

Het is nooit glas geweest... te breekbaar!

Wout

Re: probleem met nord rack 2

Origineel geplaatst door the tall lad
bladibla....Wat me ook nog opviel is dat de display van de laatste reeksen (diegene die de deur uitgingen voor 700 euro)bedekt is met een fragiel plastic membraantje ,terwijl de eerste reeksen toch een glazen display hadden.
.....bladibla

Zit niet toevallig nog het beschermende folietje op het display?

Hihi ik denk inderdaad dat dat folietje er nog op zit!
Glas, onmogelijk: te duur en te fragiel zoals Wout al aangaf..

Origineel geplaatst door Arv
Hihi ik denk inderdaad dat dat folietje er nog op zit!
Glas, onmogelijk: te duur en te fragiel zoals Wout al aangaf..

zou grappig zijn als dat het daadwerkelijk zou zijn, maar het was nochtens een serieuze reply en niet bedoelt om te focken hoor.:)

Origineel geplaatst door Hazes
zou grappig zijn als dat het daadwerkelijk zou zijn, maar het was nochtens een serieuze reply en niet bedoelt om te focken hoor.:)

Nou, als ik deze omschrijving lees:

bedekt is met een fragiel plastic membraantje

denk ik toch echt dat het plastiekje er nog op zit.l.. :D

Maar de vraag van de wegvallende Voices is nog niet goed beantwoord! Dat displaytje is maar bijzaak.
Een mogelijkheid is natuurlijk de Patch zelf. Die kan best een zodanige LFO op het Filter of de Amp hebben dat er soms geen geluid meer is. Het vervelende is dat men er op deze manier niet erg veel over kan zeggen. Bij de NM en de G2 kan je de Patches eenvoudig opsturen. Dat kan hier natuurlijk ook, mits er maar een sysex file van gemaakt wordt. Dus...

Wout

Laatst gewijzigd:
Re: probleem met nord rack 2

Origineel geplaatst door the tall lad
ik heb de laatse tijd wat problemen met mijn nord rack 2, het gebeurt soms dat ik niet meer dan 3 noten kan triggeren (unison deactivated en niet in mono mode,enkel een slot actief dus in principe zou hij over alle voices moeten kunnen beschikken.
Het is somps zo erg dat er helemaal geen geluid uitkomt ..
Het goede nieuws is dat ik hem tweedehands heb gekocht van kerel die hem op zijn beurt bij feeedback had gekocht en de garantie is nog steeds geldig....
Wat me ook nog opviel is dat de display van de laatste reeksen (diegene die de deur uitgingen voor 700 euro)bedekt is met een fragiel plastic membraantje ,terwijl de eerste reeksen toch een glazen display hadden.
Oke ik kan natuurlijk overkomen als een onverbiddelijke mierenneuker maar het achterdochtige duiveltje in mij vermoed dat er inferieure hardware werd gebruikt voor de laatste reeksen ...

anny insider information always welcome

aangezien dit een VA is, en dus eigenlijk gewoon een stukkie software dat draait op een stel DSP's, lijkt het me onwaarschijnlijk dat een dergelijk gedrag door inferieure hardware veroorzaakt kan worden. Maar goed, ik ben geen expert dus wie weet. Display is bij mij voor zover ik weet ook gewoon van plastic hoor.

als ik een bericht plaats dan weet ik waarover ik praat ,zeveren doe ik welergens anders
En nee het folietje zit er niet meer op (je kan de display gewoon een 3 tal millimeter indrukken...)
En ja het was vroeger wel glas want heb nog een nord rack gehad waarvan de display uit glas bestond.
Out mode:2 ab (slots a/b worden als mono naar output a b gestuurd
output cd:-cd:ooutput van slots c en d worden naar zelfde ouputs als a en b gestuurd .
Ben er gewoon zeker van dat er iets aan de nord mankeert aan de nord want het probleem(verliezen van voices)gebeurt heel sporadisch m.a.w. met een willekeurige tijdinterval,de enige oplossing is opnieuw heropstarten ....
bugger........
Het ligt echt niet aan de modulatie van de amp door de lfo's(een groentje zou dit misschien nog geloven ),maar goed ik stel het op prijs dat er naar antwoorden worden gezocht maar denk persoonlijk dat die te vinden zijn onder de casing van de nord rack zelf en dat is spijtig genoeg niet mijn territorium.

heb iets leuks ontdekt ,als je shift ingedrukt houd samen met de lfo1 rate knop dan toont de display de waarde van de knopjes
Ook nice :shift samen met de filter mode :alle leds van de filter mode gaan aan ,weet wel niet welke filter je dan in hemelsnaam hoort (klinkt als highpass )
Om je nord te resetten:shift/mod env destinaton knop ....
Dan als laatste houdt shift en filter env.velocity knop ingedrukt als je de nord aanzet ......
Vreemd dat er niks in de handleiding staat
Strange one:shift samen met lfo1 rate :geeft message copy

Oh ja dit wil ik nog even kwijt is het normaal dat mijn nord soms verschillende messages toont als die opstart?soms staat er een a op mijn display dan weer een 6 enz....

Ook nice :shift samen met de filter mode :alle leds van de filter mode gaan aan ,weet wel niet welke filter je dan in hemelsnaam hoort (klinkt als highpass )

Volgens mij zou dat een notch filter moeten zijn. Er zit idd een aantal van dit soort "geheimen" in de Nord.

Back